شناسهٔ خبر: 59212516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دقایقی پیش صورت گرفت‎،

استقبال رسمی رئیسی از رئیس جمهور بلاروس

آیین استقبال رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران از «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

استقبال رسمی رئیسی از رئیس جمهور بلاروسبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مراسم استقبال رسمی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان از رئیس جمهور بلاروس صبح دوشنبه (۲۲ اسفند) با نواختن سرود ملی دو کشور همراه شد، سپس روسای جمهور دو کشور از گارد نظامی حاضر در مجموعه سعدآباد سان دیدند.

پس از آن نیز هیئت‌های سیاسی و اقتصادی همراه به یکدیگر معرفی شدند.

پس از مراسم استقبال رسمی، مذاکرات دوجانبه روسای جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آغاز می‌شود.

پیش تر رئیس جمهور بلاروس در پیامی در روز ۲۲بهمن به همتای ایرانی خود ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از تمایلش برای سفر به تهران گفت و اظهار امیدواری کرد که به زودی برای گفتگو در مورد مسائل دو جانبه و موضوعات روز بین‌المللی و منطقه‌ای به تهران سفر کند.

رئیس جمهور بلاروس در این پیام نوشت، از آنجایی که ایران رشد سریع اقتصادی و رفاهی در شرایط پیچیده امروزی را نشان داده، این کشور یک بازیگر مهم در منطقه و عرصه بین‌المللی به حساب می‌آید.

سفر همتای بلاروسی آقای رئیسی به تهران به منظور توسعه همکاری‌های همه جانبه و دیدار با همتای ایرانی و انجام مذاکرات درباره طرح‌های صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل و بررسی مسائل منطقه‌ای و جهانی است.

رئیسان جمهور ایران و بلاروس پیش از این شهریورماه امسال در حاشیه شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگ‌های در سمرقند، به وزراری خارجه دو کشور ماموریت دادند برای تقویت و تعمیق مناسبات دوجانبه تلاش کنند.

به همین منظور اول آذر امسال نخست وزیر بلاروس در پی توافق‌های انجام شده در مذاکرات بین رئیسان جمهور ایران و بلاروس در حاشیه اجلاس شانگ‌های در سمرقند، در صدرهیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرده بود، این نهمین میزبانی رئیس جمهور از همتایان خود در ۱۴۰۱ است.

پیش‌تر هشت آذر امسال محمد شیاع السودانی نخست وزیر جدید عراق پس از سی و دومین روز از حضورش در کاخ السلام در صدر هیات بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و با دعوت رسمی رئیس جمهور به تهران سفر کرده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما