شناسهٔ خبر: 59209593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جشن سنتی «نو اوستی» در اردبیل برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل گفت: به‌منظور احیای سنت‌های محلی و بومی اردبیل، جشن سنتی «نو اوستی» در روز چهارشنبه آخر سال برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اباصلت ابراهیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران از اجرای ویژه‌برنامه‌های استقبال از نوروز خبر داد و اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن عیدنوروز، برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر برگزار خواهد شد.

وی به اجرای آیین تکم‌گردانی در سطح شهر طی روز سه‌شنبه که از آیین‌های کهن پیشواز از نوروز در اردبیل است، اشاره کرد و افزود: جشن «نو اوستی» یا «سو اوستی» در روز چهارشنبه آخر سال با هدف احیای سنت‌های محلی و بومی اردبیل، در محل یدی‌گوز کورپوسی (پل هفت چشمه) برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل عنوان کرد: فضاسازی شهری به‌مناسبت نوروز، آماده‌سازی سفره‌های هفت‌سین در فرهنگسراهای شهر اردبیل، برگزاری کارگاه‌های سبزه‌آرایی و سفره هفت‌سین در فرهنگسراها و برپایی سه‌شنبه‌بازار ویژه نوروز و...، از دیگر برنامه‌های طرح بهار است.

ابراهیمی تصریح کرد: طرح استقبال از بهار در حوزه‌های مختلف فضای سبز، زیباسازی، خدمات شهری و فرهنگی و به‌منظور آمادگی برای استقبال از مهمانان نوروزی اجرا می‌شود.

پایان پیام/۳۷۲۷/

نظر شما