شناسهٔ خبر: 59206839 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخواست «ایهود باراک» از صهیونیست‌ها برای نافرمانی مدنی

تهران- ایرنا- «ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی یکشنبه شب از صهیونیست‌ها خواست در اعتراض به اصلاحات قضایی در این رژیم، دست به نافرمانی مدنی بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از الجزیره، باراک گفت: اسرائیلی‌ها باید در قبال دولتی که دموکراسی را نابود می کند، دست به نافرمانی مدنی بزنند.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی همچنین گفت که رؤسای اطلاعات، ارتش و پلیس باید از انجام اصلاحات قضایی جلوگیری کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود به اپوزیسیون تاخت و نوشت: چهار ماه قبل ما شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی بودیم و در این انتخابات کابینه ما موفق به کسب مجوز از اسرائیلی‌ها برای اداره امور شد.

نتانیاهو همچنین تأکید کرد: کابینه منتخب مسئول ارتش، پلیس و دستگاه‌های امنیتی دیگر است.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بودند.

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

نظر شما