شناسهٔ خبر: 59199896 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رسانه‌های رژیم صهیونیستی:‌

آمریکا و اسرائیل بازنده اصلی توافق ایران و عربستان

رسانه‌های اسرائیلی، این رژیم و آمریکا را بازندگان اصلی توافق ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک، معرفی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه المیادین رسانه‌های اسرائیلی، آمریکا و اسرائیل را در صدر بازندگان توافق ایران و عربستان دانستند. این رسانه‌ها تاکید کردند این توافق، رؤیای تل آویو برای تشکیل ائتلاف بین المللی علیه ایران را دفن کرد.

<div id="video-display-embed-code_9366889"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3785694/9366889?width=600&height=300"></script></div>


اسرائیل با نگرانی و ناامیدی شدید، خبر غیرمنتظره توافق ایران و عربستان را دریافت کرد. بیانیه مشترک دو کشور درباره از سرگیری روابط و گفتگو بین دو طرف، جایی برای پنهان کردن شوکه شدن محافل مختلف اسرائیلی از جمله مسئولان، ناظران و کارشناسان این رژیم، باقی نگذاشت.

اعلام غیرمنتظره این خبر که اسرائیل در اوج بحران داخلی و دودستگی بر سر لایحه تغییرات قضایی با آن روبرو شد، به سرعت به یک عامل کشمکش داخلی تبدیل شد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و مخالفانش، یکدیگر را مسئول این شکست بزرگ دانستند.
دانا وایس تحلیلگر امور سیاسی کانال 12 تلویزیون اسرائیل: ما شاهد تبادل اتهامات از طرف مقام بلندپایه سیاسی که در رم حضور دارد (نتانیاهو)، هستیم. درباره ایران، نتانیاهو در تمام دوره فعالیت سیاسی و در همه دوره‌هایی که مسئولیت سیاسی داشته است، درباره مبارزه با ایران سخن گفته است. اما ما امروز در شرایطی قرار داریم که ایران پیشرفت زیادی به طرف غنی سازی 90 درصد داشته است.
در حالی که افراد نزدیک به نتانیاهو، کابینه سابق بنت-لاپید را متهم کردند که باعث این شکست خطرناک شد، یائیر لاپید رهبر مخالفان به طور مستقیم به نتانیاهو حمله کرد و او را مسئول این شرایط دانست.
گیلی کوهن خبرنگار امرو سیاسی کانال کان اسرائیل: یک منبع بلندپایه سیاسی به ما گفت، نتانیاهو، لاپید را متهم می کند مسئول نزدیک شدن ایران و عربستان است و می خواهم به پاسخ تند لاپید اشاره کنم که گفت، نتانیاهو مزخرف می گوید و حافظه‌اش را تحت تاثیر مشروب ایتالیایی از دست داده است.
از نظر ناظران اسرائیلی، ابعاد راهبردی این توافقنامه هم به همان اندازه‌ای که ضربه سختی برای اسرائیل و وجهه سیاسی نتانیاهوست، اهمیت دارد و سوالاتی را درباره سرنوشت توسعه توافقنامه های عادی سازی روابط مطرح می کند و نقشه راه جدیدی برای خاورمیانه و فراتر از آن ترسیم می کند و رؤیای اسرائیل را برای ایجاد ائتلاف عربی- بین المللی علیه ایران از بین می برد.

نظر شما