شناسهٔ خبر: 59197647 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زمان ارسال آثار به جشنواره ادبی خاتم تمدید شد

خبرگزاری صدا و سیما

فراخوان هشتمین جشنواره داستان کوتاه خاتم با محوریت سیره پیامبر اکرم (ص) تا چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲، تمدید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل  از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، شرایط شرکت در جشنواره هشتم، موضوع داستان و روایت داستانی با الهام از بینش، روش، کنش و منش پیامبر اکرم (ص) در رفتار انسان امروز با توجه به نیاز‌های مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر است.

این جشنواره ادبی خاتم تلاش می‌کند تا با تشویق و حمایت پدیدآورندگان آثار ادبی فاخر و ارزشمند و با تکیه بر آموزه‌های نیکو و ارجمند زندگی آن حضرت، رسالت خود را به انجام رساند.

بر این اساس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با دفتر نشر فرهنگ اسلامی با دبیرخانه این جشنواره در بخش کودک و نوجوان همکاری می‌کند.

همچنین گروه‌های سنی نونگاه (۱۲+) (اعضای کانون و مخاطبان آزاد) و گروه سنی نوجوان (۱۵+) (اعضای کانون و مخاطبان آزاد) و گروه سنی بزرگ‌سال (مربیان و کارشناسان کانون) می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ ارسال کنند. هیئت انتخاب اولیه (کارشناسان مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون) آثار رسیده از استان‌ها را بررسی می کنند و آثاری که استاندارد‌های لازم را دارا باشند برای داوری پایانی به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهد کرد.

هم‌چنین شرکت‌کنندگان آزاد (غیرکانونی) می‌توانند آثار خود را به وبگاه جشنواره به نشانی http://www.khatamfestival.ir/ ارسال کنند.

قرار است آن دسته از کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این فراخوان که عضو کانون نیستند، به عضویت مراکز کانون پرورش فکری پذیرفته شوند.

همچنین کارشناس ادبی استان آثار را پس از دریافت، جمع‌آوری و به همراه جدول فهرست شرکت‌کنندگان و مشخصات کامل آن‌ها از طریق نامه‌ی اداری با امضای مدیرکل استان، به سامانه اداری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری ارسال خواهد کرد.

آیین پایانی و اهدای جوایز نیز در خرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. سپس انتشارات کانون پرورش فکری‏ آثار برگزیده جشنواره را در قالب کتاب، چاپ و منتشر خواهد کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۲۱۸۸۹۷۱۲۸۰ و ۰۲۱۸۸۹۵۴۸۶۶ داخلی ۱۲۰ دبیرخانه بخش کودک و نوجوان جشنواره خاتم یا شماره همراه ۰۹۱۲۷۱۰۳۱۰۴ تماس بگیرند.

نظر شما