شناسهٔ خبر: 59192237 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرتضوی خواستار شد؛

دستگاه‌ها به وظایفشان در تقویت کسب و کارها در مناطق مرزی عمل کنند

تهران-ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه گزارش دستگاه‌ها در بسترسازی اشتغال در مناطق مرزی در اختیار رییس جمهور قرار می‌گیرد، از دستگاه‌ها خواست تا به وظایفشان در تقویت کسب و کارها در مناطق مرزی عمل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «سید صولت مرتضوی» روز یکشنبه در دومین جلسه کمیته ملی برنامه تقویت کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی، اظهار داشت: اجرای قانون تقویت کسب و کار مرزنشینان بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و قانون برای دستگاه‌های مختلف نیز وظایفی را اعلام تعیین کرده که غفلت از وظایف بستر پیگیری دستگاه‌های نظارتی را فراهم می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر می‌خواهیم تولید ناخالص کشور و ضریب جینی را افزایش دهیم، باید به کسب و کار آحاد مردم به ویژه مرزنشینان بیندیشیم ضمن اینکه حضور یک روستا در مناطق مرزی امنیت ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: باید در جلوگیری از مهاجرت افراد مرزنشین برنامه ریزی کرد، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی نه‌تنها منجر به ماندن جوانان در شهرهای مرزی و پیشگیری از مهاجرت می‌شود؛ بلکه ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

مرتضوی با بیان اینکه مبادلات مرزی برای کشورهای همسایه بسیار موثر است گفت: استانداران و فرمانداران در مناطق مرزی نقش مهمی در برنامه تقویت کسب و کارها دارند. باید برای ایجاد اشتغال پایدار از همسایگان مرزی کمک بگیریم مخصوصاً بازارچه‌ها را بیش از گذشته در مناطق مرزی فعال کنیم.

نظر شما