شناسهٔ خبر: 59180209 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ورود بیش از 8 میلیارد مترمکعب آب به سدهای خوزستان

مدیر دفتر مطالعات سازمان آب و برق خوزستان گفت: 8 میلیارد و 730 میلیون متر مکعب آب از ابتدای مهرماه تاکنون وارد سدهای استان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، علی شهبازی مدیر مطالعات سازمان آب و برق خوزستان، اظهار داشت: ورود بیش از 8 میلیارد مترمکعب آب به سدهای خوزستان نشان دهنده افزایش 20 درصدی آورد آب در مقایسه با بازه زمانی پارسال است.
وی وضعیت سد کرخه را متفاوت از سایر سدهای استان توصیف کرد و گفت: آورد آب در این سد در مقایسه با پارسال 11 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت 57 درصد کاهش را نشان می دهد.
شهبازی حجم پرشده مخازن سد ها ی خوزستان از ابتدای مهرماه تاکنون را 60 درصد عنوان کرد و ادامه داد: مخزن سد کارون 74 درصد، سد دز 70 درصد و سد مارون 84 درصد پر شده اند.
این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه ذخیره برفی مطلوبی در بالادست حوزه سد های کارون و دز وجود دارد و براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی درخصوص بارندگی ها و بهره برداری حداکثری از نزولات آسمانی و آورده آبها، خروجی سد ها به گونه ای تنظیم شده که علاوه بر ذخیره سازی آب، سیلاب ها به نحو مطلوبی مدیریت شود.
مدیر مطالعات سازمان آب و برق خوزستان به افزایش خروجی سدها از بهمن ماه امسال براساس میزان بارندگی ها و آورد آب اشاره و اضافه کرد: درحال حاضر یک سیلاب بزرگ در سد دز و زنجیره کارون مهار شده است، ولی به منظور حفظ ذخیره و مدیریت سیلاب، خروجی سد ها به صورت تدریجی رو به افزایش است، بطوری که در روز های آینده شاهد افزایش محسوس تراز آب رودخانه های دز و کارون خواهیم بود.
وی از شهروندان و به ویژه ساکنان حاشیه های رودخانه های دز و کارون خواست به اطلاع رسانی ها و هشدارها توجه کرده و از اسکان در حاشیه رودخانه ها به ویژه دز خودداری کنند.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما