شناسهٔ خبر: 59158182 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امیرعبداللهیان: در روز‌های دشوار در کنار سوریه ایستاده ایم

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، از دمشق، وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران در روز‌های دشوار پس از زلزله در کنار سوریه ایستاده است.

<div id="video-display-embed-code_9355569"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3782853/9355569?width=600&height=350"></script></div>

حسین امیر عبداللهیان این مطلب را در مصاحبه مشترک مطبوعاتی با فیصل مقداد همتای سوری خود بیان کرد.

برپایه این گزارش، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین مرحله سفر خود به سوریه از لاذقیه به شهر دمشق رفت و دیدار با رئیس جمهور سوریه آغاز برنامه کاری فشرده حسین امیر عبداللهیان در دمشق بود.

بشار اسد در این دیدار از مشارکت ایران در نشست‌های چند جانبه به منظور رسیدن به گفتگویی سازنده میان دمشق و آنکارا استقبال کرد.

فیصل مقداد در مصاحبه مشترک خبری با امیر عبداللهیان که پس از دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با وی خاطرنشان کرد، تامین منافع مردم سوریه رکن اساسی هرگونه اقدام سیاسی دمشق است، همچنین خروج نیرو‌های اشغالگر از خاک سوریه در اولویت قراردارد.

ورزای امور خارجه ایران و سوریه همچنین حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را بشدت محکوم کردند و بر ضرورت پایان تحریم‌های غرب علیه سوریه تاکید کردند.

مقامات سوریه در دیدار با رئیس دیپلماسی کشورمان از همدردی و همیاری رهبری دولت و مردم مسلمان ایران با مردم زلزله زده سوریه قدردانی کردند.


اظهارات:
۱ - فیصل مقداد - وزیر امور خارجه سوریه
۲ و ۳- حسین امیر عبداللهیان - وزیر امور خارجه کشورمان


نظر شما