شناسهٔ خبر: 59154563 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود وزیر خارجه کشورمان به دمشق

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از دمشق؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وارد دمشق پایتخت سوریه شد.
حسین امیرعبداللهیان در فرودگاه دمشق مورد استقبال فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه و مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه قرار گرفت.
امیرعبداللهیان که برای ابراز همدردی و همبستگی با مردم زلزله زده و دولت سوریه پیش از ظهر امروز به شهر لاذقیه سفر کرده بود، برای دیدار با مقامات ارشد سوری وارد دمشق شد.

<div id="video-display-embed-code_9354553"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3782619/9354553?width=600&height=300"></script></div>


قرار است، امیرعبداللهیان در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و فیصل مقداد وزیر امور خارجه این کشور دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه و همچنین مسائل مورد اهتمام تهران و دمشق گفتگو کند.
وزیر امور خارجه کشورمان قبل از سوریه، از مناطق زلزله زده ترکیه نیز بازدید کرده بود.
رسانه‌های سوریه اعلام کردند سفر رئیس دیپلماسی ایران به دمشق در حالی صورت می‌گیرد که تلاش‌ها برای برگزاری اجلاس چهارجانبه با حضور وزیران امور خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه افزایش یافته است.
به گفته این منابع قرار است، اجلاس چهارجانبه در سطح معاونان وزیران یاد شده هفته آینده در مسکو برگزارش شود، تا مقدمات برگزاری اجلاس وزیران امور خارجه چهار کشور فراهم شود.
این اجلاس تلاشی برای از سرگیری مجدد روابط میان دمشق و آنکارا است، پس از آنکه در ۱۲ سال گذشته و به دلیل حمایت ترکیه از گروه‌های تروریستی در شمال سوریه، دیداری میان مقامات دو کشور صورت نگرفت.

نظر شما