شناسهٔ خبر: 59153154 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلینزمن: با کُره‌ قهرمانی آسیا و صعود به نیمه‌نهایی جام‌جهانی را می‌خواهم

تهران- ایرنا- سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی در نخستین نشست خبری خود گفت: می خواهم با این تیم به قهرمانی آسیا رسیده و به نیمه‌نهایی جام برسم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ یورگن کلینزمن آلمانی که به تازگی هدایت تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی را پذیرفته است، امروز پنجشنبه نخستین نشست خبری خود را با حضور خبرنگاران کره‌ای برگزار کرد. این مربی وعده‌ عجیبی در این نشست خبری داد.

وی گفت: در دوران فوتبالی‌ام مهاجم بوده‌ام و به همین دلیل طرفدار بازی تهاجمی هستم. دوست دارم به جای اینکه یک بر صفر برنده شویم، به پیروزی چهار بر سه دست یابیم.

مربی اسبق تیم ملی آلمان بیان کرد: ۱۰ ماه تا جام ملت‌های آسیا زمان داریم و باید از هم یاد بگیریم. در این مدت، فوتبال کره از فلسفه من مطلع می‌شود. مسائلی وجود دارد که باید بازیکنان را با آن تطبیق دهیم.

ستاره سال‌های دور تیم ملی فوتبال آلمان، توضیح داد: چا دو ری به‌عنوان یکی از بزرگان فوتبال کره‌جنوبی به‌عنوان مشاورم حضور دارد و از آندریاس کوپکه هم در کادر فنی استفاده می‌کنم. پائولو بنتو کار بزرگی در این کشور انجام داد و اکنون باید با بازیکنان صحت کنم.

وی در خصوص عملکرد ضعیفش در تیم‌های ملی آلمان و آمریکا و همچنین باشگاه هرتابرلین، گفت: استعفا از هرتا یک تصمیم اشتباه بود. اینکه مربی موفقی هستیم یا نه را رسانه‌ها پس از مدتی تعیین خواهند کرد اما باید بدانید که تصمیمات ما مربیان در فوتبال درست نیست.

کلینزمن تصریح کرد: اولین هدف من قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست و بعد به جام جهانی فکر می‌کنیم. کره در گذشته به نیمه نهایی جام‌جهانی رسیده و اکنون هم می‌تواند به این جایگاه برسد.

وی گفت: من قبلا در تاتنهام بازی کرده‌ام و اکنون دیدارهای این تیم را می‌بینم و طرفدار سون هیونگ مین هستم.

سرمربی جدید تیم ملی کره‌جنوبی گفت: در کره اقامت خواهم داشت اما برخی از دستیارانم باید در اروپا باشند تا بازی لژیونرها را تماشا کنند.

نظر شما