شناسهٔ خبر: 59147862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت نام ۱۶۴۴ واحد صنفی استان مرکزی در طرح کالابرگ الکترونیکی

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با بیان اینکه یک هزار و ۶۴۴ واحد صنفی در استان برای اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک ثبت نام کردند گفت: ۳۷۱ واحد به بارکدخوان تجهیز شدند، ۲۰۴ واحد نظارت شده و ۱۶۴ واحد نیز آماده اجرای طرح هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدرضا گودرزی امروز در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی اظهار کرد: دولت به منظور تقویت سلامت غذایی خانوار طرح کالابرگ الکترونیکی را کلید زد تا برای خانواده‌ها امکانی را فراهم کند که بتوان کالاهای اساسی را به قیمت ثابت و به اعتبار یارانه یک ماه زودتر خریداری کنند.

وی با بیان اینکه با اعلام وزارت رفاه این طرح ابتدا در استان‌‌های هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی مشمول اجرای آزمایشی شد افزود: اجرای این طرح با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز آن در استان‌ها در سراسر کشور نیز آغاز شد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: اعتبار حساب تمامی خانوارهای یارانه‌بگیر در این طرح شارژ می‌شود و آن‌ها می‌توانند از این اعتبار برای خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، استفاده کنند.

گودرزی ادامه داد: اگر سرپرست‌های خانوار از این اعتبار استفاده کنند، مابه‌التفاوت آن از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌صورت نقدی به حسابشان واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۴۴ واحد صنفی در استان مرکزی برای اجرای طرح ثبت نام کردند خاطرنشان کرد: ۳۷۱ واحد به بارکدخوان تجهیز شدند، ۲۰۴ واحد نظارت شده و ۱۶۴ واحد نیز آماده اجرای طرح هستند.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با بیان اینکه این طرح به هیچ عنوان جایگزین یارانه نقدی نمی‌شود اضافه کرد: در استان مرکزی ۴۷۰ هزار خانوار یارانه‌بگیر وجود دارد که می‌توانند برای مشاهده‌ میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک با تلفن همراه سرپرست خانوار کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کرده و یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/

نظر شما