شناسهٔ خبر: 59138451 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

امیر عبداللهیان: زنان در جمهوری اسلامی ایران نیرومندترین بخش جامعه هستند

وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک فرا رسیدن روز جهانی زن گفت: زنان در جمهوری اسلامی ایران نیرومندترین بخش جامعه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  قدس آنلاین، حسین امیر عبداللهیان روز چهارشنبه در نشست خبری با همتای ترکیه ای خود، بار دیگر وقوع زلزله در ترکیه و کشته شدن تعدادی از شهروندان این کشور در حادثه را تسلیت گفت و اظهار داشت: از ساعات اولیه وقوع زلزله رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور ایران دستورهای اکیدی را برای کمک به مردم مسلمان ترکیه صادر کردند.

وی افزود: با وجود اینکه نیروهای امدادی در آن زمان درگیر امدادرسانی به زلزله زدگان در خوی بودند، بلافاصله هلال احمر، ارتش و سپاه وارد مناطق زلزله زده ترکیه شدند و خدمات خود از تفحص تا پشتیبانی و امدادرسانی را ارایه کردند زیرا ما داغ ترکیه را داغ خود می‌دانیم.

وزیر امور خارجه افزود: امروز اینجاییم تا مراتب همبستگی خود با مردم زلزله زده ترکیه یکبار دیگر اعلام کنیم.

وی با تبریک روز جهانی زن، اظهار داشت: ما در ایران روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) را روز زن نام نهادیم؛ زنان در ایران نیرومندترین بخش جامعه ما هستند.

وزیر خارجه ترکیه: از کمک های ایران تشکر می کنم

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در این نشست خبری روز جهانی زن را تبریک گفت و اظهار داشت: ما زنان و کودکان در این زلزله را تنها نخواهیم‌گذاشت.

وی با بیان اینکه به دلیل وقوع این زلزله سفر رئیس جمهور ایران به ترکیه به تاخیر افتاد، افزود: سفر وزیر امور خارجه ایران نیز برای هماهنگی در این خصوص بود.

وی از کمک‌های ایران برای امدادرسانی به زلزله زدگان تشکر کرد و گفت: ایران با ارسال پتو، چادر و کمک‌های انسان دوستانه به صورت زمینی و هوایی، به زلزله زدگان ترکیه کمک کرد.

نظر شما