شناسهٔ خبر: 59130910 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ملانشون: اعتصابات فرانسه رویارویی عظیم علیه مکرون است

رهبر حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» تاکید دارد که بسیج گسترده و فراگیر علیه اصلاح قانون بازنشستگی یک رویارویی عظیم بین کل مردم و یک شخص یعنی رئیس جمهور فرانسه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، ژان لوک ملانشون روز سه‌شنه در راهپیمایی مخالفت با لایحه افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال، افزود: بسیج اجتماعی که علیه این لایحه ایجاد شده را در ۳۰ یا ۴۰ سال اخیر مشاهده نکرده‌ایم و این رویداد تاریخی در کشورمان است.

رهبر ائتلاف موسوم به نوپس در پارلمان ملی فرانسه، پیش‌بینی کرد که این روند در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه با شدت بسیار ادامه یابد.

ملانشون با اشاره به آغاز اعتصابات و راهپیمایی‌های سه‌شنبه (هفتم مارس) علیه لایحه دولت مکرون، تاکید کرد: امروز نبرد آغاز شده و تا چند ساعت دیگر کل کشور قفل می‌شود.

وی اضافه کرد: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مواجهه با این وضعیت بن‌بست و تظاهرات باید راهی از بالا برای برون‌رفت بیابد در غیر این صورت باید دست به انحلال مجلس ملی یا رفراندوم بزند.

ملانشون هشدار داد که رئیس دولت اشتباه می‌کند که روی وخامت اوضاع حساب کرده است.

به گزارش ایرنا، دولت مکرون با ارائه رسمی طرح اصلاحات قانون بازنشستگی که بر مبنای آن سن بازنشستگی با دو سال افزایش به ۶۴ سال می‌رسد، اعتراضات مردمی گسترده و بی‌سابقه‌ای را در این کشور کلید زده است.

اتحادیه‌های کارکنان اصلی‌ترین نهاد مدنی مخالف بارها تجمعات گسترده و میلیونی و نیز اعتصاب‌های سراسری را برگزار کرده‌اند که با استقبال مردم در شهرهای بزرگ و کوچک فرانسه همراه شده است.

موفقیت پی‌درپی این تجمعات، اتحادیه‌ها را به ادامه اعتراض تا پیروزی مصمم کرده است اما هنوز نتوانسته دولت را از ادامه مسیری که گام در آن برداشته و تصمیمی که آن را با توجه به قانون بازنشستگی سایر کشورهای اروپایی قابل توجیه می‌داند، منصرف کند.

بر اساس گزارش روزنامه لیبراسیون، ۶۵ درصد از مردم فرانسه مخالف لایحه اصلاح قانون بازنشستگی دولت و خواستار عقب‌نشینی مکرون و همچنین طرفدار تکرار اعتصاب‌ها در این کشور هستند و این موضوع به سقوط محبوبیت مکرون و کاهش شدید اعتماد شهروندان به رئیس جمهور این کشور منجر شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما