شناسهٔ خبر: 59126693 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

طرح دانش‌آموزی نجات آب در قزوین اجرا شد

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: کارگاه آموزشی معلمان طرح دانش‌آموزی نجات آب در استان قزوین با حضور معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش و مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین و تعدادی از معلمان و دبیران سراسر استان بصورت حضوری و ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، فراس خواجوی گفت: طرح دانش‌آموزی نجات آب «داناب» ویژه پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در استان قزوین در سال تحصیلی جاری به همت شرکت آب منطقه‌ای، جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش استان قزوین درحال برگزاری است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین افزود: از جمله اهداف طرح ملی داناب می‌توان به افزایش و ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی دانش‌آموزان در زمینه مسائل و چالش‌های آب کشور، ارائه آموزش‌های درسی و عمومی با محوریت موضوعات مرتبط با منابع آبی استان ویژه دبیران و دانش‌آموزان، اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگ‌سازی به‌ منظور آموزش مدیریت مصرف و فرهنگ استفاده بهینه از منابع آبی و برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی با موضوع آب و راهکارهای عبور از چالش های موجود در این زمینه اشاره کرد.

این مسئول عنوان کرد: در نیم‌قرن اخیر به دلایل متعددی از جمله تغییرات اقلیمی در جهان، افزایش مصارف آب در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب، کاهش و تغییر میزان بارندگی، افزایش میزان برداشت در بالادست رودخانه‌ها سبب کاهش جدی منابع آبی سطحی و زیرزمینی در کشور و به تبع آن در استان قزوین شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح داناب تشریح کرد: بیش از 53 هزار  نفر در مقطع متوسطه اول استان قزوین تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند که نشان از مشارکت خوب دانش‌آموزان در این طرح و آموزش آن‌ها توسط معلمان و دبیران دارد.

خواجوی با بیان اینکه اگر بتوانیم اطلاعات لازم در خصوص منابع آبی و چالش‌های و راهکارهای این حوزه را جهت ارائه به دانش‌آموزان در اختیار معلمان قرار دهیم، بی‌شک شاهد مدیریت مصرف و استفاده بهینه از منابع آبی خواهیم بود، گفت: اینکه دانش‌آموزان با مفهوم آب مجازی آشنا شوند می‌تواند تاثیر بسزایی در نحوه مصرف کالاها توسط آن‌ها شده و یک نگاه و نگرش جدید در خصوص اهمیت آب در دانش‌آموزان ایجاد کند.

نظر شما