شناسهٔ خبر: 59125373 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رویای خرید خودرو خارجی منجر به کلاهبرداری واتساپی شد

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از دستگیری فرد کلاهبردار که با ایجاد فروشگاه جعلی لوازم خانگی در واتساپ از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر خرید از یک فروشگاه جعلی لوازم خانگی در واتساپ که پس از واریز مبلغ بابت خرید اجناس به حساب فروشنده، پاسخگوی مشتریان نبود و اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی، متهم را مورد شناسایی قرار دادند و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از مشاهده ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار و انگیره خود از این عمل را تهیه پول برای خرید خودرو خارجی مورد علاقه‌اش عنوان کرد.

سرهنگ سلطان آبادی به شهروندان توصیه کرد: یکی از شیوه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی ایجاد کانال‌های فروش اقلام مورد نیاز مردم با هدف کسب درآمد می‌باشد، لازم است شهروندان حتما در خرید‌های اینترنتی خود از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کرده و از هرگونه واریز وجه قبل از رویت کالا جداً خودداری کنند.

نظر شما