شناسهٔ خبر: 59124756 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تقویت تعاملات سازمان امور مالیاتی با اصناف

بر اساس رویکرد تعامل محوری و مردمی سازی نظام مالیاتی، میز خدمت سازمان امور مالیاتی کشور این بار جهت ارائه خدمات به صنف لوازم خانگی تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه خبری-تحلیلی مالیاتی ایران (اینتا)، در راستای تعامل مؤثر با کسبه و فعالان اقتصادی و با رویکرد مردمی سازی مالیات، میز خدمت مالیاتی برای صنف لوازم خانگی و با همت حوزه مقاومت بسیج سازمان امور مالیاتی کشور و همکاری مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بسیج اصناف و بازاریان، فعالان اقتصادی تهران و اداره کل امور مالیاتی شرق تهران در اسفندماه ۱۴۰۱ در محل حسینیه بنی فاطمه تهران برگزار شد.
 
در جریان برگزاری این میز خدمت که با حضور جمع زیادی از فعالان اقتصادی صنف لوازم خانگی برگزار شد تاجمیر ریاحی، فرمانده بسیج سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اشاره به رویکرد تعامل محوری رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، هدف از برپایی این میز را دریافت بی‌واسطه مشکلات و دغدغه‌های مالیاتی فعالان اقتصادی و ارائه راه‌حل برای آن‌ها برشمرد و اظهار داشت: طی برگزاری میز‌های خدمت پیشین که با نتایج خوبی همراه بوده است، صاحبان اصناف، سازمان امور مالیاتی را در امر مالیات ستانی منصفانه همراهی کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم با همکاری همه ارکان این سازمان، مشکلات ایشان را به درستی و در سریع‌ترین زمان ممکن حل‌وفصل کنیم.
 
وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درخصوص حقوق و تکالیف فعالان اقتصادی و لزوم ارتقاء اطلاعات و آگاهی آن‌ها از نحوه انجام فرآیند‌های مالیاتی پرداخت و اظهار داشت: فعالان اقتصادی باید این نکته را مدنظر داشته باشند که برخورداری از تسهیلات قانونی مستلزم انجام تکالیف مالیاتی به نحو صحیح و به هنگام است. 
 
مرداسی، مدیرکل امور مالیاتی شرق تهران نیز ضمن ایراد مطالبی درخصوص لزوم حل مشکلات این صنف از آمادگی امور مالیاتی شرق تهران به منظور استماع مشکلات مالیاتی فعالان صنف لوازم خانگی و حل و فصل آن‌ها خبر داد و اظهار داشت: مؤدیان محترم مالیاتی می‌توانند با مراجعه به اداره کل امور مالیاتی شرق تهران، موضوعات و مسائل گریبان گیر خود را مطرح نموده و آن‌ها را پیگیری نمایند.
 
در ادامه، فعالان اقتصادی حوزه لوازم خانگی نیز به طرح مشکلات خود پرداخته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمودند. لازم به ذکر است در جریان برپایی میز‌های خدمت سازمان امور مالیاتی کشور، کارگروه ویژه‌ای از ناحیه حوزه مقاومت بسیج این سازمان به طور مستمر و چند روز بعد از برگزاری هر میز خدمت نتایج حاصله را از جانب مؤدیان مالیاتی پیگیری می‌نماید.

نظر شما