شناسهٔ خبر: 59121811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تا پایان امسال در ایلام؛

سند دار شدن ساختمان های بنا شده در اراضی دولتی

مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام گفت:افرادی که تا قبل از سال ۹۴ در زمین‌های دولتی ساخت و ساز کرده اند، تا پایان امسال فرصت دارند برای سند دار کردن منازل مسکونی خود اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ فرشاد دوستی، جلوگیری از برخی مشکلات حقوقی و صدور مجوز ساخت و ساز‌های جدید سند دار شدن ساختمان هایی که در اراضی دولتی ساخته شدنرا از مهمترین مزایای سند دار شدن املاک ساخته شده در اراضی دولتی عنوان کرد و افزود: افرادیکه تا کنون از زمین و تسهیلات دولتی استفاده نکرده  باشند و اصول ایمنی در ساخت را رعایت کرده اند، برای سند دار کردن ملک خود به اداره کل راه وشهرسازی استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در پنج ماه گذشته که این طرح تصویب شده هزار و هشتصد نفر مراجعه کرده اند اظهار کرد: تا کنون برای ۱۲۰ ملک که در اراضی دولتی ساخته شده اند سند صادر شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی ایلام اضافه کرد: در این طرح تا سقف ۲۰۰ متر هزینه زمین به صورت قیمت منطقه‌ای محاسبه شده که مبلغ بسیار کم بوده و قیمت زمین مازاد بر ۲۰۰ متر به صورت قیمت کارشناسی روز از اشخاص اخذ خواهد شد.

دوستی با اشاره به شناسایی حدود پنج هزار ملک ساخته شده در اراضی دولتی گفت: اگر مالکان آنها تا پایان امسال برای سند دار شدن ملک خود اقدام نکنند بعنوان متصرف اراضی ملی معرفی خواهند شد.

 

<div id="video-display-embed-code_9343362"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3780048/9343362?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما