شناسهٔ خبر: 59111519 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دوئل پایانی شهداب و لبنیات

شاخ به شاخ برای جام

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -
 
تکلیف قهرمان لیگ برتر والیبال مردان ایران عصر امروز مشخص می‌شود. برگزاری تک‌بازی برای فینال با انتقاد‌هایی همراه بود، اما هیچ یک از این اعتراض‌ها به جایی نرسید و حالا ساعت ۱۸ امروز شهداب یزد و لبنیات هراز آمل باید برای مشخص شدن قهرمان این فصل به مصاف هم بروند. مصافی که بی‌شک می‌تواند به جذاب‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین بازی لیگ تبدیل شود، چراکه هیچ جایی برای اشتباه نیست و هر اشتباهی می‌تواند به از دست رفتن جام بینجامد، چه برای شهداب و چه آملی‌ها!
این دومین حضور پی‌در‌پی شهداب در فینال لیگ والیبال است. یزدی‌ها سال قبل نیز این بازی را تجربه کردند، اما با پیکان. دیداری که در پایان آن موفق به بالا بردن جام قهرمانی شدند. این‌بار، اما شرایط می‌تواند متفاوت از سال گذشته باشد.
لبنیات یک نیم‌فصل تنها تیم بدون باخت و صدرنشین بود. هرچند در دور برگشت با افت‌هایی مواجه شد و صدر جدول را در اختیار شهداب، مدافع عنوان قهرمانی گذاشت، اما این آخرین فرصت برای شاگردان عطایی است که ناکامی‌های نیم‌فصل دوم خود را جبران کنند و لیگ را با خوشی به پایان ببرند. هدفی که البته دستیابی بدان چندان هم ساده نیست، چراکه یزدی‌ها هم بی‌هیچ شک در پی کسب دومین جام هستند. این تیم که کارش را از سال ۹۸ آغاز کرد و سال ۱۴۰ و در سومین حضور خود در این رقابت‌ها سکوی قهرمانی را از آن خود کرد، حالا جذابیت دبل قهرمانی برای یزدی‌ها، انگیزه‌های این تیم را چنان بالا برده که بی‌شک روز سختی برای یاران عطایی در لبنیات هراز آمل رقم خواهند زد. هرچند که انگیزه جوانان آملی هم کم از حریف یزدی نیست و فینال لیگ والیبال می‌تواند جنگ ستارگان باشد برای دستیابی به جام قهرمانی. 
تندروان بزرگ‌ترین منتقد فینال تک‌بازی بود: «خنده‌دار است که ما جزو ۱۰ کشور برتر والیبال باشیم، اما فینال لیگ که آنقدر زیبا شده بخواهد یک بازی باشد، ولی برای لیگ باکیفیتی که حدود ۱۰ ماه بازی داشته، درست نیست که این مسابقات قشنگ دیده نشود.» سرمربی شهداب، اما تأکید دارد تیمی که به فینال راه‌یافته بی‌شک قابلیت بالایی دارد و همین نشان می‌دهد شاگردانش کار ساده‌ای برای دبل قهرمانی ندارند، اما مدعی است شهداب جانانه برای جام خواهد جنگنید و امیدوار است تماشاگران شاهد یک بازی جوانمردانه باشند. البته که عطایی نیز نظری مشابه دارد: «تیمی که به مرحله نهایی برسد قطعاً قابلیت بالایی دارد. امیدوارم بازی زیبا و به دور از حاشیه انجام شود و هواداران لذت ببرند.»

نظر شما