شناسهٔ خبر: 59105260 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران: روزانه ۱۷۰۰ فقره تصادف در تهران رخ می‌دهد/ هر دو روز یکبار، سه نفر جان خود را از دست می‌دهند

رئیس پلیس‌ راهور پایتخت از وقوع روزانه ۱۷۰۰ تصادف در تهران و جان باختن سه نفر، هر دو روز یکبار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سردار محمدحسین حمیدی رییس پلیس راهور پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه به تمهیدات پلیس راهور در روزهای پایانی سال پرداخت و گفت: با ساماندهی میکسرها، حوادث این دستگاهها ۲۰ درصد کاهش یافت.

وی در خصوص انضباط بخشی ترافیک اعلام کرد: ماموران پلیس راهور از ابتدای صبح تا پاسی از شب به صورت فیزیکی و به دلیل کمبود سامانه ها در معابر و ورودی و خروجی بزرگراهها ( جناغی ها) حضور داشته و ۸۶۲۵ راننده که اصرار به تخلف داشته را اعمال قانون و جریمه کردند. وی گفت: ۴۸۶ محل حادثه خیز و پر تصادف با کمک شهرداری تهران اصلاح شد.

رئیس پلیس راهور پایتخت از تقویت ۱۶ درصدی توان عملیاتی پلیس راهور از ابتدای اسفند خبر داد و گفت: از ابتدای اسفند تاکنون ترافیک منظم تر و روان تر و حضور بیشتر مأموران پلیس راهور را در معابر و مقاطع و جناغی ها شاهد هستید.

وی به پنجشنبه و جمعه آخر سال و حضور مردم در بهشت زهرا (س) اشاره و تصریح کرد: سال گذشته با اصلاحات هندسی و تغییر مسیرهای ورودی و در خواست از مردم که در بهشت زهرا مراسم برگزار نکرده و فقط به فاتحه خوانی بسنده کنند، ترافیک منظمی داشته و امیدواریم امسال هم با همراهی مردم هم وضعیت ترافیکی مناسبی در این مسیر داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به آمار تصادفات فوتی در تهران،گفت: ۸۹% جانباختگان در حوادث ترافیکی تهران، مرد و ۱۱ درصد خانم بوده‌اند.

وی گفت: در بین جانباختگان تصادفات، ۴ درصد افراد زیر ۱۸ سال، ۲۴ درصد بین ۱۸ تا ۳۰ سال ، ۳۰ درصد بین ۳۰ تا ۵۰ سال، ۲۲ درصد بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۱۵ درصد در بازه سنی ۶۵ تا ۸۰ سال و ۵ درصد هم از ۸۰ سال به بالا ، سن داشته اند.

سردار حمیدی با بیان این مطلب که روزانه ۱۷۰۰ فقره تصادف در تهران رخ می‌دهد گفت: روزانه حدود ۷۰ نفر در تصادفات مصدوم شده و هر دو روز یک بار نیز سه نفر جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: در ۱۰ ماهه اخیر ۴۶۲ نفر در تصادفات در تهران جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما