شناسهٔ خبر: 59098778 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز تولید انبوه هایما ۷ ایکس

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو خراسان گفت: طرح مشترک تولید هایما ۷ ایکس در طول یک سال اخیر آغاز شد و اکنون این خودرو به تولید انبوه رسیده است.

صاحب‌خبر -

آغاز تولید انبوه هایما ۷ ایکسبه گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صداوسیما، آقای بیژن زاهدی فر در مراسم آغاز تولید انبوه هایما ۷ ایکس(7X) گفت: طرح تولید هایما ۷ ایکس با همکاری شرکت‌های مختلف اجرایی شده که از جمله آن می‌توان به ایران خودرو خراسان، ساپکو و ایپکو و ایساکو اشاره کرد.

زاهدی فر اضافه کرد: با توجه به اینکه این خودرو جزو بزرگ‌ترین خودرو تولیدی سواری در گروه ایران خودرو است، خط تولید مونتاژ جدید برای این خودرو راه اندازی شد.

مدیر عامل ایران خودرو خراسان افزود: تجهیز خدمات پس از فروش و تجهیز نمایندگی‌های فروش از جمله کار‌هایی است که برای تولید انبوه این خودرو انجام شد.

وی گفت: در سال ۹۳ راهبرد شرکت ایران خودرو خراسان تدوین شد که بخشی از آن به تنوع محصول و افزایش تولید مربوط می‌شد همزمان میزان تولید را در دستور کار قرار دادیم و بر این اساس نیرو‌های کار را سالانه افزایش دادیم که اکنون به ۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده و از این تعداد ۷۰۰ نفر را امسال جذب کرده ایم.

وی گفت: در این طرح، زیرساخت‌ها برای توسعه پایدار انجام شد که صرفه جویی ۲ هزار میلیارد تومانی را در تولید به همراه داشت.

زاهدی فر افزود: شرکت ایران خودرو خراسان به دنبال توسعه محصول است و در این باره مذاکراتی را برای رونمایی از ۳ محصول انجام داده است.

آغاز تولید انبوه هایما ۷ ایکس
آغاز تولید انبوه هایما ۷ ایکس
آغاز تولید انبوه هایما ۷ ایکس
 
 نگاهی به خودروی خانوادگی هایما۷  ایکس
 
هایما ۷X خودرویی خانوادگی و فوق مدرن است و یک خودروی MPV محسوب می‌شود، این محصول موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف چین CNCAP شده و با شش کیسه ایمنی هوا و نیز پرده هوای جانبی به بازار ایران عرضه می‌شود.
 
این خودرو از یک پیشرانه قدرتمند و پر بازده بهره می‌برد. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم GDI مجهز شده که قادر به تولید ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده‌ها به صورت تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و عملکرد خیره کننده‌ای را برای این خودروی ۱۶۷۰ کیلوگرمی رقم زده است.

هایما ۷X دارای سه ردیف صندلی است. کنترل کودک و افراد خانواده در هر سه ردیف صندلی در خودرویی با این ابعاد شاید کار دشواری باشد، اما هایما ۷X این کار را برای شما ساده کرده است. زمانی که شما در حال رانندگی هستید، می‌توانید سرنشینان عقب را در هر زمان به وسیله دوربینی که روی سقف تعبیه شده در نمایشگر میان داشبورد مشاهده کنید و در هر لحظه از وضعیت فرزند خود در مسیر مطلع شوید و رانندگی ایمن تری داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های کلیدی هایما ۷X دوربین دید ۳۶۰ درجه آن بوده که دید به مراتب بهتری به راننده نسبت به محیط پیرامونی ارایه می‌دهد که در عبور از مسیر‌های باریک و همچنین پارک کمک زیادی به راننده می‌کند. این سیستم قابلیت دید از بالا را هم دارد و موانع پیرامون خودرو را به خوبی و با کیفیت بالا به راننده نشان می‌دهد.

داشبورد هایما ۷X متشکل از دو نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یکی در پشت فرمان و یکی با عملگر لمسی در میان داشبورد است، این خودرو دارای قابلیت فرمان پذیری صوتی برای سرنشینان جلو است.

خودرو دارای در صندوق عقب برقی است که با ریموت هوشمند و با نزدیک شدن به خودرو و یا حرکت پا در زیر سپر عقب، در صندوق عقب به صورت برقی و خودکار قابل باز و بسته شدن است.
 
سیستم رانندگی خودران و کمکی پارک در هایما 

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم هایما ۷X که در کم‌تر خودرویی در بازار ایران مشاهده می‌شود، سیستم رانندگی خودران و همچنین کمکی پارک است. این سیستم فضا‌های پارک موجود در اطراف شامل پارک عمودی و افقی را به کمک سنسور‌های التراسونیک اطراف خودرو می‌سنجد. و با فناوری Auto Parking Assistant، رانندگان تازه کار هم می‌توانند خودروی خود را به راحتی و بدون دخالت راننده (با دست و پای آزاد) پارک کنند.

این خودرو علاوه بر دارا بودن ۱۲ رادار در اطراف خود، دارای سیستم کروز کنترل تطبیقی بوده که بین سرعت‌های ۳۰ تا ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت عمل می‌کند و به صورت دائم جاده و مسیر پیش رو را پایش کرده و سرعت خودرو را بر مبنای فاصله از خودروی جلویی تنظیم می‌کند. همچنین کروز کنترل تطبیقی این خودرو قابلیت ترمزگیری خودکار و توقف و شروع مجدد حرکت را هم دارد. کروز کنترل تطبیقی این خودرو قابلیت استفاده در مسیر‌های درون شهری و بزرگراهی را دارد که به موجب آن راننده دخالت کم تری روی کنترل خودرو دارد و یقینا کم‌تر خسته می‌شود.

سیستم ترمز اضطراری هایما ۷X قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو و موتورسوار را دارد. در شرایطی که خودرو به عامل برخورد و مانع نزدیک می‌شود و راننده هیچ گونه ترمزی نمی‌کند، این سیستم به صورت خودکار ترمز را وارد مدار کرده و با ترمزگیری خودکار مانع برخورد می‌شود. این سیستم در سرعت‌های پایین می‌تواند به صورت کامل مانع برخورد شود و در سرعت‌های بالاتر شدت برخورد را با خودرو یا مانع پیش رو کاهش می‌دهد که یکی از سیستم‌های ایمنی روز دنیا محسوب می‌شود.

هایما ۷X دارای سیستم هشدار خروج از خط موسوم به LDW است. زمانی که خودرو در بازه سرعت ۶۰ تا ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت قرار داشته باشد و بدون زدن راهنما خودرو خط را تغییر بدهد، به راننده هشدار صوتی و تصویری داده می‌شود تا تمرکز بیش تری روی کنترل خودرو داشته باشد.

این خودرو در عین این که تجهیزات ایمنی و رفاهی بسیار کاملی را ارایه می‌دهد، کابین بسیار جاداری هم دارد که از ابعاد بزرگ این خودرو نشات گرفته شده است. این خودرو بیش‌ترین طول و فاصله بین دو محور را در این سگمنت داشته و صندلی‌های آن در موقعیت‌های مختلفی تنظیم می‌شود و در عین حال فضای بار زیادی را هم ارایه می‌دهد.


برچسب‌ها:

نظر شما