شناسهٔ خبر: 59096238 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در سال جاری؛

واحدهای شهرک‌های صنعتی قزوین 250 میلیون دلار صادرات داشتند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون واحدهای تولیدی صادرات محور مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به ارزش 250 میلیون دلار صادرات انجام داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رضا صفاری با اشاره به صادرات توسط واحدهای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان گفت: صادرات صورت گرفته توسط 70 واحد صنعتی با حجم صادرات در حدود 300  میلیون تن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: انواع کابل برق، مقاطع فولادی، مواد شیمیایی، شوینده‌ها، کشمش، مواد غذایی، لوازم خانگی، نایلون و نایلکس و منسوجات، عمده اقلام صاداراتی بوده است.

این مسئول بیان کرد: یک میلیون و 500 هزار دلار از طریق کنسرسیوم شیرینی و کشمش صادرات انجام شده  است؛ در حال حاضر دو کنسرسیوم فعال کشمش و شیرینی سنتی بعد از تشکیل خوشه‌های صنعتی فرآوری محصولات انگور تاکستان و شیرینی سنتی و باقلوای قزوین شکل گرفته است.

وی افزود: عمده خریداران کالاهای ایرانی کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، قطر، تایلند، روسیه، ترکیه و کشورهای CIS، هند، رومانی، هلند و بلغارستان هستند که از مهمترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان به شمار می‌روند.

این مسئول تصریح کرد: مطالعه بازارهای هدف بصورت کلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره‌برداری، کمک به تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت 50 درصد از هزینه‌های اخذ غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی تا سقف 2 هزار و 500 میلیون ریال و حضور هیأت‌های تجاری و بازدید از نمایشگاه‌های خارجی به ازای هر نفر تا سقف 600 میلیون ریال، پرداخت بیش از 70 درصد از هزینه‌های آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آن‌ها با بازارهای بین‌المللی از جمله برنامه‌های حمایتی برای واحدهای تولیدی است که با هدف صادرات فعالیت می‌کنند.

نظر شما