شناسهٔ خبر: 59089391 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

هم‌حزبی بایدن: سیاستمداران آمریکا اساسا احمق هستند

یک سیاستمدار دموکرات آمریکایی گفت که سیاستمداران کند ذهن آمریکا با هدف تخریب روابط آلمان و روسیه کاری کردند که جنگ هسته‌ای یک رویداد محتمل به نظر برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، جفری یانگ، نامزد انتخابات فرمانداری آمریکا گفت که مردم ایالت کنتاکی از ارسال مالیاتشان به اوکراین خسته شده و باور دارند که آمریکا باید ارسال تسلیحات به کی‌یف را متوقف کند.

او تصریح کرد: اما در واشنگتن، سیاستمداران ارتباط خود با واقعیت را از دست داده‌اند. فکر می‌کنم اکثر آنها در نتیجه چندین دهه پروپاگاندای ضد روسیه در رسانه‌های جریان اصلی آمریکا، واقعیت را مخدوش می‌بینند.

یانگ گفت که هدف دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا علاوه بر استفاده از اوکراین برای راه انداختن یک جنگ نیابتی علیه روسیه این بوده که سلطه واشنگتن بر متحدان اروپایی‌اش را افزایش دهد.

او گفت: بمب‌گذاری در خط لوله انتقال گاز نورد استریم بخشی از این استراتژی بود که با هدف وابسته کردن بزرگترین اقتصاد اروپا یعنی آلمان به آمریکا انجام شد. به مدت چندین دهه بزرگترین کابوس واشنگتن این بوده که آلمان و روسیه متحد شوند و اقتصاد این دو کشور یکدیگر را کامل کند. در این صورت آمریکا دیگر محلی از اعراب نخواهد داشت.

اخیراً سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی گزارشی منتشر کرد که در آن سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و نیروی دریایی نروژ را مسئول بمب‌گذاری در خط لوله انتقال گاز نورد استریم معرفی می‌کرد که به گفته این روزنامه‌نگار، تحت فرمان جو بایدن عمل کردند. هرش گفت که این حمله با هدف از بین بردن توان آلمان برای رفع تحریم‌های روسیه و خرید گاز این کشور انجام شده است. گاز روسیه به مراتب ارزان‌تر از گاز طبیعی مایع آمریکاست.

در همین حال داده‌های صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که تحریم‌های غرب علیه روسیه موثر واقع نشده و انتظار می‌رود اقتصاد روسیه در سال جاری رشدی سریع‌تر از اقتصاد انگلیس و آلمان داشته باشد.

یانگ گفت: با این حال، غرب به دلیل ناتوانی‌اش برای تحریم‌های مضاعف علیه مسکو آماده می‌شود. او گفت: رهبران ما کند ذهن هستند و نمی‌دانند چه کاری از دستشان بر می‌آید و در انجام چه کاری توانایی کافی ندارند. آنها اساساً احمق هستند و هیچ فکر دیگری ندارند.

او به آمریکا و متحدانش توصیه کرد که پیش از اینکه جنگ اوکراین بیش از این گسترش یابد، کنار بکشند.

نظر شما