شناسهٔ خبر: 59088336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سه مدال رهاورد کشتی گیران مازندرانی از بلغارستان

سه کشتی گیر مازندرانی در رقابت‌های بین المللی بلغارستان یک طلا و ۲ برنز کسب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، نمایندگان کشورمان در رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولاپتروف بلغارستان با کسب ۵ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۴ مدال برنز پایان دادند که سهم مازندرانی‌ها یک طلا و دو برنز بود.

رقابت‌های بین المللی کشتی آِزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولا پتروف بلغارستان روز‌های ۱۱ تا ۱۴ اسفندماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد که در پایان تیم ایران در کشتی آزاد توسط مصطفی قیاسی در وزن ۷۹ کیلوگرم، هادی وفایی پور در وزن ۸۶ کیلوگرم، ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، مصطفی طغانی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال نقره، امیرحمد یزدانی از جویبار در وزن ۷۰ کیلوگرم، دانیال شریعتی نیا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز و در کشتی فرنگی توسط شاهین بداغی در وزن ۷۲ کیلوگرم، مرتضی الغوثی کلاردشتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، وحید دادخواه در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز و سجاد عباس پور قائم شهری به مدال برنز دست یافت.


نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

کشتی آزاد:

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی جویباری در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر کالویان آتاناسوف از بلغارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر کنستانتین چیریلوف از مولداوی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۶ مقابل رمضان رمضان اف از بلغارستان شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر ایوان استویانوف از بلغارستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم عرفان الهی تنکابنی در دور اول مقابل اوتاری باگوری از گرجستان با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر گرجستانی در کشتی‌های بعد، الهی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

کشتی فرنگی:

در وزن ۶۰ کیلوگرم سجاد عباسپور در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۸ مقابل مارتین ولیف از بلغارستان به پیروزی دست یافت. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر ۱ هلاری ماگیسالو از استونی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، عباسپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۲ مغلوب ژولامان شارشنبکوف دارنده مدال طلا جهان از قرقیزستان شد و راهی دیدار رده بندی شد، وی در این دیدار ندیالکو پتروف از بلغارستان را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم مرتضی الغوثی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۱ شیون اوباتا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۳ بر ۱ حسین علیشاهی از سوئیس را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۶ مارین مارینوف از بلغارستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار کونستا مائینپایه از فنلاند را با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد

نظر شما