شناسهٔ خبر: 59086354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شهرداری نسبت به رفع موانع و آزادسازی معابر اقدام کند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: شهرداری نسبت به جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن توسط دستگاه‌های متولی اقدام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، جلال آفاقی  با تاکید بر اینکه بر اساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اظهار کرد: سدمعابر عمومی‌ و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان و پارک‌ها و باغ‌‌‌های عمومی‌برای کسب یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن توسط دستگاه‌های متولی اقدام کند.

وی با بیان اینکه سد معبر علاوه بر اینکه یکی از معضلات مهم شهری بحساب می آید بر نقش حقوق شهروندی و زیبایی شهر تاثیر گذار است، افزود: این معضل می‌تواند یک تهدید برای نسل های آینده و همچنین  موجب آسیب جدی به سلامت اجتماعی شود و معضلات و مشکلات زیادی را بوجود آورد که در این راستا باید تمامی دستگاههای مرتبط با این موضوع تمام تلاش خودشان را برای ساختن شهری زیبا و بدون تخلف بکار گیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل بیان کرد: یکی از موارد رعایت نکردن سد معبر عدم آگاهی حقوقی شهروندان از این موضوع است که باید تا حد توان از طریق رسانه ها، مطبوعات و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی شود و از آسیب های جدی که  به زیبایی و سلامت روانی مردم وارد شود جلوگیری به عمل آید.

آفاقی گفت: بارها دیده شده که افراد زیادی برای عبور در مسیر پیاده رو به دلیل وجود موانعی، مشکلات عدیده‌ای را مواجه کرده یا اینکه مسیر را به سمت خیابان تغییر دهند و طبیعی است که این عمل احتمال حادثه و ترافیک را زیاد می‌کند.

وی افزود: بعضی اشخاص با ایجاد سدمعبر به حقوق شهروندان تجاوز کرده و از معابر عمومی‌استفاده خصوصی می‌کنند.

نظر شما