شناسهٔ خبر: 59083616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی منابع انسانی و تجهیزاتی هلال احمر در آستانه نوروز

جمعیت هلال احمر مازندران با افزایش منابع انسانی و تجهیزاتی خود به استقبال نوروز ۱۴۰۲ می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرکل جمعیت هلال احمر مازندران در نشست بررسی آخرین وضعیت هماهنگی و آمادگی این جمعیت که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران برگزار شد، از ساماندهی تیمهای عملیاتی امداد و نجات در استان خبر داد و گفت:  ۶۰ پست و پایگاه امداد و نجات و ۲هزار جوان و امدادگر هلال احمر در ایام نوروز ۱۴۰۲ فعالیت می کنند.

فخاری با اشاره به اینکه طرح های جمعیت هلال احمر استان از ۲۴ اسفند آغاز و تا پایان ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه داد از تقویت منابع تجهیزاتی در کنار منابع انسانی این اداره کل خبر داد و افزود: ۷۰ خودروی امدادی، ۳۵ دستگاه آمبولانس، خودروهای کمک دار، بسته های نجات و یک فروند بالگرد، یک تیم سگهای تجسس و آوار برداری در شرایط خاص برای ایام نوروز آماده ارائه خدمات هستند.

وی گفت: ۲۴ تیم دونفره در شهرستان های مازندران در شعب کشیش پاسخگو هستند و تیمهای پیشرو و واکنش سریع جمعیت هلال احمر رنیز در ۶۰ پست پایگاه امداد و نجات فعالیت می کنند.

فخاری افزود: روزانه ۳۰۰ نفر به صورت آماده باش در طرح های امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران فعالیت خواهند کرد.

<div id="video-display-embed-code_9332926"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3777368/9332926?width=400&height=300"></script></div>

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران هم در این نشست از آمادگی همکاری همه دستگاه های استان با جمعیت هلال احمر به عنوان پیشانی خدمات رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال با افزایش ۱۰ درصدی ۲۲ میلیون گردشگر وارد مازندران شوند.

سلگی با تاکید بر اینکه مازندران در حالی از اعتبارات استانی بهره مند است که خدمات ملی ارائه می کند تصریح کرد: بازنگری دولت در تخصیص بودجه به دستگاههای اجرایی مازندران ضروری است.

وی طراحی دقیق، برنامه ریزی جهادی و میدانی در حوزه های مختلف خدمت رسان مازندران را ضروری دانست و گفت: ایام‌ نوروز فرصت مناسبی برای اجرای برنامه هایی با پیوست فرهنگی است و ضرورت دارد در این ایام بیشتر از گذشته در مواجهه با مردم و مسافران با رویی گشاده و مهربان برخورد شود.

سلگی از شکل گیری ۳ تیم نظارتی در جاده های ورودی سوادکوه، هراز و چالوس خبر داد و گفت: وظیفه این تیمها بازدید و نظارت از عملکرد مراکز خدماتی، رستوران ها، اقامتگاه ها و نمازخانه ها در ایام نوروز است.

<div id="video-display-embed-code_9332783"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3777368/9332783?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما