شناسهٔ خبر: 59075809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پویش «اهدای خون، اهدای زندگی، حیات سبز» در یزد

اهداکنندگان خون یزدی نیز به نهضت کاشت یک میلیارد درخت در کشور پیوستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل انتقال خون استان برای شرکت اهداکنندگان خون یزدی در طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور به امضا رسید.


در این تفاهمنامه با عنوان پویش «اهدای خون، اهدای زندگی، حیات سبز» مقرر شده با همکاری طرفین به کلیه اهداکنندگان خون مراجعه کننده به پایگاه انتقال خون یزد، نهال رایگان داده شود و همچنین اهداکنندگان خون به عنوان همیاران طبیعت و حافظان منابع طبیعی معرفی می‌شوند و در این طرح شرکت می‌کنند.


بر این اساس به همه اهداکنندگان خون که از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ اسفندماه به پایگاه انتقال خون مراعه کنند، نهال رایگان داده می‌شود و پس از کاشت و ارسال عکس آن نیز هدیه فرهنگی از سوی این دو اداره اهدا می‌شود.


برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان در زمینه کاری هر دو اداره شامل نحوه حفاظت از محیط زیست و درختکاری برای اهداکنندگان خون، دوره‌های سبک زندگی سالم اسلامی ـ ایرانی برای کارکنان و همیاران محیط زیست و منابع طبیعی و برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی و آموزشی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.


همچنین مقرر شد در هفته پایانی اسفند به یاد و نام شهدای سازمان انتقال خون کشور و به یاد شهیدانی که خانواده آنان در سازمان انتقال خون یزد مشغول خدمت هستند، نهال درختی در انتقال خون استان کاشته شود.

نظر شما