شناسهٔ خبر: 5907099 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روزنامه «المدینه» عربستان مدعی شد

مقدمه‌چینی برای انتقال یک نیروی عربی به عدن برای غلبه بر انصارالله

یک روزنامه سعودی مدعی شد که نشانه‌هایی از انتقال یک نیروی عربی به عدن، به منظور مهار این شهر و بازگشت «عبدربه منصور هادی» به قدرت وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه سعودی به نقل از منابع سیاسی یمن که خواستند نامشان فاش نشود مدعی شد که قرار است یگان‌ها نظامی طرفدار «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن به استان عدن در جنوب یمن نفوذ کنند و عملیاتی را برای تصرف این شهر آغاز کنند.

روزنامه سعودی «المدینه» در ادامه این ادعا اعلام کرد که قرار است در عدن، یک منطقه امن ایجاد شود و این اقدام مقدمه بازگشت دولت قانونی یمن خواهد بود.

 بر اساس این گزارش، نیروهایی که انتظار می‌رود به عدن، منتقل شوند، مجهز به سلاح‌های مدرن و تجهیزات گسترده‌ای برای شکست انصارالله در عدن خواهند بود.

گفته می‌شود که ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی این اقدام را پیش از عید فطر و در پی شکست مذاکرات ژنو در برقراری آتش‌بس آغاز خواهد کرد.

عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن دوم اسفند گذشته از صنعا، پایتخت یمن گریخت و به عدن پناه برد و آن را پایتخت موقت اعلام کرد اما در پی حملات انصارالله و پیشروی آنها به سوی «عدن»، وی ناگزیر شد از  پناهگاهش  در شهر بندری عدن بیرون آید و در آخرین ساعات روز پنج‌شنبه (6 فروردین٬ 26 مارس) وارد ریاض شد و مورد استقبال مقامات سعودی قرار گرفت.

تاکنون چندین بار ادعا شده که هادی قرار است به کشورش بازگردد.

انتهای پیام/غ

 

نظر شما