شناسهٔ خبر: 59069597 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

هر آن چه که باید از کمیک The Last of Us: American Dreams بدانید

قصه‌ای دیگر از گذشته الی

صاحب‌خبر -

قسمت هفتم سریال The Last of Us اقتباسی وفادار و کامل از بسته الحاقی Left Behind بود. جایی که الی در پایگاه FEDRA قرار دارد و به عنوان سرباز آینده این نظام تعلیم می‌بیند. درست است که از Left Behind بیشتر به عنوان ضمیمه داستان اصلی یاد می‌شود اما این داستان برای تعریف و تکامل کاراکتر الی نقش مهمی دارد. با این حال جالب است بدانید که دقایق ابتدایی قسمت هفتم سریال، شباهت زیادی به آغاز داستان کمیک The Last of Us: American Dreams دارد.

این کمیک به نوعی ورود الی به پایگاه فدرا و آغاز آشنایی او با کاراکتر رایلی (Riley) را به تصویر می‌کشد. کمیک The Last of Us: American Dreams در پاییز سال ۲۰۱۳ و پیش از انتشار بسته الحاقی Left Behind منتشر شده است. این کمیک توسط نیل دراکمن، خالق بازی و یکی از تهیه‌کنندگان سریال نوشته شده و توسط فیث ارین هیکس (Faith Erin Hicks) کارتونیست به تصویر کشیده شده است. راشل روزنبرگ که سابقه کار بر کمیک Spider-Woman را هم برعهده داشت، در رنگ‌آمیزی کمیک نقش داشته است. همچنین این کمیک در چهار بخش توسط انتشارات Dark Horse منتشر شده است.

این کمیک با استقبال نسبتا خوبی روبرو شد و طرفداران هم از داستان روایت شده استقبال کردند. در این مقاله از ویجیاتو قصد داریم تا هر آن چه که لازم است از کمیک The Last of Us: American Dreams بدانید را مطرح کنیم. با ما همراه باشید.

داستان The Last of Us: American Dreams در چه زمانی رخ می‌دهد؟

هر آن چه که باید از کمیک The Last of Us: American Dreams بدانید - ویجیاتو هر آن چه که باید از کمیک The Last of Us: American Dreams بدانید - ویجیاتو

کاراکتر رایلی، با این که در روایتی فرعی به داستان اصلی اضافه شده، نقش مهمی در مفهوم The Last of Us دارد. می‌توان او را پیش از آشنایی با جوئل، مهم‌ترین فرد زندگی الی دانست. الی صمیمیت و عشق را ابتدا در رابطه‌اش با رایلی پیدا می‌کند. اما وقتی از اهمیت رایلی صحبت می‌کنیم، می‌دانیم که او صرفا در یک داستان فرعی حضور داشته و در طول داستان اصلی بازی فقط یک بار به او اشاره می‌شود. روایت کمیک The Last of Us: American Dreams برای آشنایی کامل با کاراکتر رایلی بسیار مهم است.

داستان این کمیک، پیش‌درآمدی بر داستان The Last of Us: Left Behind است. در ابتدا سازندگان قصد داشتند تا روایت این کمیک را هم در قالب یک کات‌سین در داستان این بسته الحاقی جای دهند. با این حال ایده کمیک به ذهن نیل دراکمن رسید و تصمیم بر روایت این داستان در قالب کمیک گرفته شد. جالب است بدانید که نیل دراکمن پیش‌تر هم تلاش داشته تا داستان The Last of Us را ابتدا در قالب کمیک روایت کند اما سپس قالب بازی‌های ویدیویی را مقصد بهتری دانست.

الی در داستان The Last of Us: American Dreams به تازگی وارد پایگاه و مدرسه نظامی FEDRA می‌شود. از همان ابتدای ورود الی به پایگاه، او با خشونت و بی‌رحمی نیروی فدرا با سرنشینان منطقه قرنطینه روبرو می‌شود. الی که هیچ ایده‌ای از دنیای پیش از آخرالزمان ندارد، با دستگاه واکمنش وارد این پایگاه شده و زندگی جدیدش را آغاز می‌کند. در حقیقت اتفاقات این کمیک چند ماهی پیش از داستان Left Behind رخ می‌دهد.

کلیت داستان کمیک چیست؟

The Last of Us American Dreams The Last of Us American Dreams کاور بخش اول کمیک The Last of Us: American Dreams

الی در بطن ورود به پایگاه FEDRA با خشونت گروهی از پسران مواجه می‌شود. این پسران قصد دارند هر آن چه که نزد الی است را به سرقت ببرند. در حالی که الی با این پسران درگیر است، ناگهان رایلی وارد داستان شده و با پسران درگیر می‌شود و موفق می‌شود آن‌ها را شکست دهد. الی چندان از حمایت رایلی راضی نیست و ادعا می‌کند که خودش هم می‌توانست از حق خودش دفاع کند. با این حال با ورود ماموران FEDRA رایلی از محل فرار می‌کند و الی توسط ماموران دستگیر می‌شود.

آغاز کمیک شباهت‌هایی با آغاز قسمت هفتم سریال دارد. در ابتدای قسمت هفتم سریال HBO هم الی با گروهی از دانش‌آموزان درگیر می‌شود و ماموران FEDRA سعی می‌کنند تا با گفتگویی الی را آرام کنند. اما در کمیک، الی پس از صحبت با ماموران به نظافت محکوم می‌شود و مشغول تمیز کردن یکی از ماشین‌های FEDRA می‌شود که در درگیری با نیروی فایرفلای به خون آغشته شده است.

البته الی پس از نظافت متوجه می‌شود که واکمنی که همراهش بود گم شده یا به سرقت رفته است. سریعا این فکر به ذهن الی خطور می‌کند که رایلی دستگاه واکمن او را دزدیده است و به سراغ او می‌رود. در تصویری از کمیک رایلی به همراه دوستانش بر سر میزی نشسته و مشغول به گفتگو است. دوستان او از وحشیانه بودن عملیات‌های فایرفلای می‌گویند و رایلی اعتقاد دارد که آن‌ها، درک درستی از فعالیت‌های گروه فایرفلای ندارند و ذهن‌ آن‌ها توسط نیروی فدرا شستشو داده شده است.

The Last of Us: American Dreams Comic The Last of Us: American Dreams Comic

پس از کشمکش‌های الی و رایلی در آن مکان، وارد شب‌هنگام می‌شویم. الی متوجه می‌شود که در راهروهای خوابگاه، فردی حضور دارد و می‌خواهد مخفیانه از پایگاه خارج شود و الی، رایلی را مجبور می‌کند که او را هم با خودش ببرد.

سپس آن‌ها با کاراکتری به نام وینستون روبرو می‌شود که در حقیقت فردی‌ست که به الی اسب‌سواری را آموزش می‌دهد. رایلی با دزدیدن رادیوی وینستون، متوجه می‌شود که نیروی فایرفلای درگیری گسترده‌ای با فدرا داشته و این درگیری تلفات و زخمی‌های زیادی برای فایرفلای برجای گذاشته است. رایلی تصمیم می‌گیرد تا به کمک نیروی فایرفلای رود و الی هم که قدم در مسیری بی‌برگشت گذاشته، همراه رایلی می‌رود.

در طول مسیر اتفاقات زیادی برای رایلی و الی رخ می‌دهد و در نهایت این دو توسط نیروی فایرفلای ربوده می‌شوند. مارلین که رهبر نیروی فایرفلای در منطقه بوستون است، الی را شناسایی می‌کند چرا که دوست صمیمی مادر الی یعنی آنا (Anna) است. مارلین به آنا قول داده که الی را از خطر دور کند، بنابراین مارلین به خاطر الی، مانع پیوستن رایلی به فایرفلای می‌شود و درخواست او را رد می‌کند. الی از رایلی می‌خواهد که از منطقه قرنطینه خارج شوند اما رایلی با این تصمیم مخالف است. سپس این دو به مدرسه نظامی برمی‌گردند و پس از چند ماهی، اتفاقات Left Behind آغاز شود.

البته که خرده روایت‌ها در این بین زیاد است که برای علاقه‌مندان سعی می‌کنیم تا تمام جزئیات را تعریف نکنیم. روایت‌هایی که برای طرفداران دنیای The Last of Us جذاب خواهد بود. اما کلیت داستان همان چیزی‌ست که بالاتر به آن‌ها پرداختیم.

کمیک The Last of Us American Dreams کمیک The Last of Us American Dreams کمیک The Last of Us American Dreams کمیک The Last of Us American Dreams The Last of Us: American Dreams The Last of Us: American Dreams

چگونه رایلی یک فایرفلای شد؟

The Last of Us American Dreams The Last of Us American Dreams

این سوالی‌ست که شاید برای برخی طرفداران همچنان وجود داشته باشد. هم در بازی و هم در سریال به طور کامل به چگونگی این اتفاق پرداخته نمی‌شود اما رایلی اشاراتی به این اتفاق می‌کند. رایلی پس از رویدادهای The Last of Us: American Dreams انگیزه بیشتری برای پیوستن به فایرفلای پیدا می‌کند. او پس از ترک الی و مدرسه نظامی، یکی از ماموران مخفی فایرفلای را تشخیص می‌دهد و با تعقیب او، مخفیگاه مارلین را پیدا می‌کند. به نظر می‌آید که مارلین برای چنین اتفاقی برنامه‌ریزی کرده بود تا از انگیزه رایلی برای ملحق شدن به فایرفلای باخبر شود.

براساس آن چیزی که در کمیک، بازی یا حتی وبسایت فندوم‌ها مطرح می‌شود، اولین قدم برای عضویت فایرفلای کشتن یک مبتلاشده است. البته در سریال، الی از رایلی درباره نحوه عضویت سوالاتی می‌پرسد و رایلی می‌گوید هیچ اقدامی لازم نبوده است. مشخص نیست که رایلی اقداماتی که در راه فایرفلای شدن وجود داشته را پنهان می‌کند یا واقعا در دنیای سریال هیچ قدمی برای عضویت لازم نبوده است. البته که در قسمت هفتم و قسمت اول، الی هیچ آشنایی با مارلین نداشته و به نظر می‌رسد که اتفاقات The Last of Us: American Dreams در داستان سریال تداخلی نداشته باشد.

آیا کمیک The Last of Us: American Dreams ارزش خواندن دارد؟

اگر تنها سریال را تماشا کردید و به خواندن این کمیک علاقه‌مند شدید، باید بدانید که داستان کمیک کمی با اساس روایت سریال تفاوت دارد. اما برای فهم بهتر رابطه بین الی و رایلی خواندن این کمیک چهار قسمتی پیشنهاد می‌شود. به طور کلی خواندن کمیک The Last of Us: American Dreams یک امر ضروری نیست و این داستان در هر جهتی که به آن نگاه کنیم، یک داستان فرعی باقی می‌ماند. تنها برخی از نکات و جزئیات می‌تواند برای طرفداران دنیای The Last of Us جذاب است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما