شناسهٔ خبر: 59067734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مصوبه مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۲؛

۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی برای شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک هزینه شود

مجلس مصوب کرد در سال آینده ۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی را برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرح‌های توسعه و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک در نظر گرفتند.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح های شبکه های روستایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس مصوبه امروز مجلس در جریان بررسی ششمین تبصره لایحه بودجه ۱۴۰۲، عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق برای «تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرحهای توسعه و نگهداری شبکه های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک» ۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی است.

نمایندگان، مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه‌های کشاورزی مجاز را از پرداخت این عوارض معاف کردند. 

در این مصوبه نمایندگان موافقت کردند ۴۰ درصد از درآمد این عوارض برای حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و جابه‌جایی تیر برق در معابر روستایی باید هزینه شود. همچنین باقی این درآمد برای هزینه در «تولید برق تجدیدپذیر و پاک و توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر با اولویت روستایی، عشایری خانوار‌های کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی و تکمیل و بهره‌برداری نیروگاه بادی میل نادر استان سیستان و بلوچستان» در نظر گرفته شده است. 

مجلس به وزارتخانه‌های نفت و نیرو هم اجازه داد ماهانه از واحدهای مسکونی مشترکان گاز ۳۰۰ تومان، از واحدهای مسکونی مشترکان برق ۲۰۰ تومان دریافت کنند. این مبلغ برای هر یک از واحد‌های تجاری مشترکان گاز و برق ۲ هزار تومان است.

مشترکان روستایی هم نیمی از این مبالغ را باید پرداخت کنند و مشترکان بدون انشعاب گاز هم معاف از پرداخت هستند.

شورای نگهبان باید مصوبات مجلس را تأیید کند تا به قانون تبدیل شوند.

نظر شما