شناسهٔ خبر: 59062296 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رستمی:‌ روس‌ها در جام خلیج فارس برای ما کلاس آموزشی برگزار کردند/ جودوکاران نوجوان و جوان ما درخشیدند

سرمربی تیم ملی جودو نوجوانان گفت: حضور روس‌ها در مسابقات بین‌ باشگاهی جام خلیج‌فارس هم برای مربیان و هم برای جودوکاران ما یک کلاس درس آموزشی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ مسابقات جودو بین‌ باشگاهی مردان (جام خلیج‌فارس) طی روزهای پنجم و ششم اسفند ماه به میزبانی سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد که در پایان تیم رعد پدافند بوشهر عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها را از آن خود کرد. تیم لوکومتیو روسیه جام نایب‌قهرمانی را بالای سر برد و تیم‌های مس کرمان و خشگوار مشهد به عنوان سوم مشترک دست یافتند.

ایوب رستمی سرمربی تیم ملی جودو نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که برای نخستین بار مسابقات بین‌باشگاهی مردان به صورت تیم به تیم در ایران برگزار شد شرایط فنی این دوره از مسابقات را با حضور تیم‌های خارجی روسیه، عراق و افغانستان چطور ارزیابی می‌کنید،‌گفت: مسابقات با حضور تیم لوکومتیو روسیه سطح بسیار بالایی داشت بدون تعارف باید بگوییم روسیه از کشورهای صاحب‌نام جودو دنیا است آنها در بازی‌های المپیک و قهرمانی جهان مدال‌های زیادی را کسب کردند. بدون شک در هر رویدادی روس‌ها حضور پیدا کنند سطح این مسابقات بالا می‌رود.در این مسابقات نیز شاهد جدال قهرمانان کشورمان با جودوکاران روسی بودیم.

رستمی در ادامه صحبت‌های خود، افزود: علیرغم حضور تیم لوکوموتیو روسیه، سه تیم باشگاهی از کشور عراق و یک تیم هم از کشور افغانستان به عنوان کشورهای خارجی در این مسابقات حضور داشتند، ضمن اینکه 7 تیم داخلی در این مسابقات به روی تاتامی رفتند که ادغام همه این جودوکاران در این مسابقات باعث شد هواداران جودو مسابقات بسیار فنی و جذابی را تماشا کنند.

سرمربی تیم ملی جودو نوجوانان در پاسخ به این سؤال که مبارزه جودوکاران جوان‌ کشورمان در این رقابت‌ها چقدر برای شما به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان قابل قبول بود و آیا از عملکرد آنها در مقابل با تجربه‌های حاضر در مسابقات راضی بودید یا خیر،‌گفت: جودوکاران جوان ما در این رقابت‌ها با نفرات فیکس تیم ملی بزرگسالان مبارزه کردند. به عنوان مثال رضا چهارمحالی در وزن 60 کیلوگرم توانست مبارزه خوبی را مقابل نماینده وزن 60 کیلوگرم تیم ملی داشته باشد. او فقط در امتیاز طلایی بر اثر بی‌تجربگی بازی را واگذار کرد، اما از نظر فنی مبارزات چهارمحالی برای ما قابل قبول بود. اینکه ما می‌بینیم نوجوانان و جوانان ما به این اندازه در مسابقات اخیر خوب مبارزه کردند نشان از برنامه‌ ریزی خوب فدراسیون جودو است. 

رستمی در ادامه صحبت‌های خود، افزود: مسابقات از لحاظ ظاهری از سطح بسیار بالایی برخوردار بود، به عنوان مثال فضای داخل سالن مسابقات به شکلی بود که حتی میهمانان خارجی ما هم از شرایط و برگزاری خاص مسابقات ابراز رضایت کردند. از طرفی هم حضور گادانو قهرمان نامدار جودو روسیه، حضور مسئولان فدراسیون جودو عراق، حضور رئیس فدراسیون جودو، رؤسای هیأت‌ها و پیشکسوتان در سالن مسابقات باعث شده بود جو و شرایط خاصی در سالن‌ حاکم شود و جودوکاران برای اثبات توانایی های فنی خودشان خیلی تلاش می‌کردند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در پاسخ به این سؤال که حضور تیم روسیه در این رقابت‌ها چه دستاوردی برای جودوکاران و مربیان ما داشت، گفت:‌ ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم در تیم لوکوموتیو روسیه یک جودوکار کم سن و سال در وزن 60 کیلوگرم حضور پیدا کرده بود، او هم در سرپا و هم در خاک با سن کمی که داشت بسیار مسلط بود و هیچ حرکت اضافی در طول مبارزاتش نداشت و با پختگی کامل و اعتماد به نفس بالا مبارزه می‌کرد. تمام این مسائل به آموزش مربیان آن جودوکار روسی برمیگردد، آنها به این شکل آموزش دیده‌اند و همانطور که آموزش دیده‌اند روی تاتامی مسابقه می‌دهند. آنها به اندازه‌ای تمرینات مربیان خود را تکرار کرده‌اند که ملکه ذهن‌شان شده است و برای همین بدون ایراد در مسابقات مبارزه می‌کنند.

رستمی در ادامه افزود:‌ حضور روس‌ها در مسابقات بین‌ باشگاهی جام خلیج‌فارس هم برای مربیان و هم برای جودوکاران ما یک کلاس درس آموزشی بود. نکته مهم حضور آنها در این مسابقات این بود که اگر مربیان ما به دنبال شاخص‌ها هستند باید به دنبال افرادی باشند که اندام‌های کشیده و بدنی عضلانی دارند. اگر دقت کرده باشیم، جودوکاران روی اندام ها کشیده و عضلانی داشتند. البته باید بگویم ما چنین نفراتی را در رده نوجوانان و جوانان داریم که آنها برای رسیدن به اوج آمادگی باید به مسابقات اعزام شوند و تجربه کسب کنند.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: اتفاق بسیار جالبی که در این دوره از مسابقات رخ داد، این بود که ما در تیم مس کرمان دو نفر را در وزن 60کیلوگرم داشتیم و اختلاف سنی این دو نفر 30 سال بود. احمدرضا احمدی بالاترین سن شرکت‌کننده را داشت و رضا چهارمحالی با 15 سال سن از تیم ملی نوجوانان در پایین‌ترین سن جزء جودوکاران حاضر در این مسابقات بودند و این نشان می دهد که جودو چقدر در ایران در تمام شرایط سنی علاقه مند دارد. 

پایان پیام/

نظر شما