شناسهٔ خبر: 59061272 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طوماری با ۵ هزار امضا؛ اسموتریچ نباید وارد آمریکا شود

تهران-ایرنا- ۵ هزار آمریکایی با امضای یک طومار و با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی، خواستار ممانعت از سفر وزیر تندروی دارایی این رژیم به واشنگتن شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، بیش از ۵ هزار شهروند آمریکایی با امضای دادخواستی، خواستار ممانعت از ورود «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به آمریکا و لغو ویزای او شدند.

در این دادخواست آمده است که وزارت خارجه آمریکا باید گام هایی فراتر از محکومیت اظهارات اسموتریچ، مبنی بر قتل عام مردم فلسطین اتخاذ کند.

شهروندان آمریکایی در دادخواست خود به حملات منظم و برنامه ریزی شده شهرک نشینان صهیونیست علیه شهرها و روستاهای فلسطینی، ایجاد رعب و وحشت و همچنین به آتش کشیدن خانه های مردم فلسطین در مناطق حواره، بورین و زعتره اشاره کرده اند.

در بخشی از این دادخواست آمده : تنها یک هفته بعد از اقدام صهیونیست ها در کشتار مردم فلسطین در شهر نابلس که طی آن ۱۱ نفر شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر مجروح شدند، اسموتریچ خواستار ویرانی و محو روستای حواره فلسطین شده است.

وزیر دارایی تندروی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب راست افراطی صهیونیسم مذهبی که یکی از متحدان «بنیامین نتانیاهو» است، اخیرا طی سخنانی در یک همایش گفت: از حملات گسترده شهرک‌نشینان یهودی علیه فلسطینیان در منطقه حواره در جنوب نابلس در ۲۶ فوریه، حمایت می‌کنم و خواستار پاکسازی قومی در منطقه هستم.

وی گفته بود: منطقه حواره باید از روی زمین محو شود.

سخنان اسموتریچ موجی از محکومیت و نارضایتی را در میان کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان به دنبال داشته است.

نظر شما