شناسهٔ خبر: 59050992 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قابلیت شهرستان اندیکا برای توسعه کشت دیم با دانش روز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: شهرستان اندیکا با شرایط آب و هوایی که دارا است می تواند به قطب دیم کاری استان تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدرحمت الله پریچهر در جلسه شورای کشاورزی اندیکا با اشاره به اقلیم این منطقه، گفت: باید برنامه ریزی‌ها به سمت کشت دیم با استفاده از تحقیقات علمی برود و درآمد حداکثری برای کشاورزان فراهم شود.

اندیکا قابلیت توسعه کشت دیم با استفاده از دانش روز را داردوی افزود: شهرستان اندیکا یکی از قطب‌های ترویجی و دیم استان خوزستان است، لذا با همکاری مرکز تحقیقات باید طرح‌های ترویجی _تحقیقی جهت کشت حبوبات توسعه یابد تا علاوه بر توسعه کشت، پروتئین مورد نیاز جامعه فراهم شود.

پریچهر با اعلام اینکه یکی از اولویت‌های ما در سال آینده در طرح جهش تولید دیم زار‌ها توسعه کشت حبوبات خواهد بود، اضافه کرد: علوفه دیم در تناوب کشت منطقه بسیار مهم است.

وی بر استفاده از بذر‌های گواهی شده به جای بذر‌های خودمصرفی تاکید کرد و اظهار داشت: سطح باغات در اراضی شیبدار در سطح کشور بیش از یک میلیون هکتار است و این شهرستان نیز مستعد کشت محصولاتی از جمله انگور و انجیر در اراضی شیبدار می‌باشد.

پریچهر اولویت اول وزارت جهاد کشاورزی را ترویج کشاورزی خواند و تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی سال ۱۴۰۲ را سال ترویج کشاورزی نامگذاری کرده، بنابراین باید تمام تلاش خود را جهت تغییر در نوع کشت بکار ببریم و این کار‌ها بدون مشارکت کشاورزان امکان پذیر نخواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما