شناسهٔ خبر: 59048707 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

واکنش ۳ کشور عربی به موضع گیری خطرناک وزیر صهیونیست

مهر

سه کشور عربی به اظهارات خطرناک یک وزیر صهیونیست درباره نابودی روستای فلسطینی حواره واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اظهارات تحریک آمیز یک وزیر صهیونیست درباره محو روستای فلسطینی حواره را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: تحریک خطرناک و غیرقبل قبول نسبت به خشونت که در این اظهارات وجود دارد، با تمامی قوانین و منشورها و ارزش‌های اخلاقی منافات دارد و فاقد مسئولیتی است که یک مقام باید از آن برخوردار باشد.

همچنین سنان مجالی سخنگوی وزارت خارجه اردن در این باره گفت: اظهاراتی که به خشونت دعوت می‌کند، بیانگر نقض قوانین بین المللی است. اردن به به تلاش‌های خود برای توقف وخامت اوضاع و ایجاد یک افق سیاسی که فرایند مسالمت آمیز را فعال کند و حل درگیری براساس تشیکیل دو دولت را تحقق بخشد، تلاش می‌کند.

امارات متحده عربی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه عرب اظهارارات نژادپرستانه وزیر دارایی اسرائیل برای نابودی روستای حواره فلسطین را محکوم و همه اقداماتی را که با ارزش‌ها و اصول اخلاقی و انسانی منافات دارد، رد می‌کند.

در این بیانیه بر لزوم مقابله با گفتمان نفرت و خشونت اهمیت تقویت ارزش‌های تسامح و همزیستی انسانی در چارچوب جلوگیری از تنش و بی ثباتی در منطقه تاکید شده است.

پیشتر وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود: روستای «حواره» باید از روی زمین محو شود و من فکر می‌کنم دولت اسرائیل باید این کار را انجام دهد.

نظر شما