شناسهٔ خبر: 59046014 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مصر اظهارات مقام صهیونیست درباره نابودی یک روستای فلسطینی را محکوم کرد

وزارت امور خارجه مصر اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را که خواستار نابودسازی یک روستای فلسطینی شده بود، به‌شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قاهره در بیانیه‌ای شدیداللحن اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره نابودسازی یک روستای فلسطینی از روی زمین را به‌شدت محکوم کرد.

بنابر گزارش وبگاه «قاهره۲۴»، وزارت امور خارجه مصر تأکید کرد که این اظهارات تحریک‌کننده‌ی خطرناک و غیرقابل قبول با تمام قوانین، شیوه‌نامه‌ها و ارزش‌های اخلاقی منافات دارد و در آن مسئولیت‌پذیری که باید از ویژگی‌های مقامات رسمی باشد، دیده نمی‌شود.

مصر در ادامه بر موضع مخالف خود مبنی بر لزوم متوقف‌سازی اقدامات تحریک‌آمیز و دامن‌زننده علیه مردم فلسطین تأکید کرد و خواستار جلوگیری از اقدامات یک‌جانبه و آماده‌سازی فضا برای ازسرگیری فرایند صلح بر پایه راهکار دودولتی و قطعنامه‌های بین‌المللی شد. وزارت خارجه مصر راهکار دودولتی را تنها راه برقراری صلح فراگیر و عادلانه در منطقه و تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی دانست.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اخیرا در اظهاراتی خواستار نابودسازی روستای فلسطینی «حواره» شده بود. به‌رغم انتقادهای فراوان از او، اسموتریچ اظهارات خود را همچنان پس نگرفته و عذرخواهی نکرده است.

اردن و امارات عربی متحده نیز هر یک در بیانیه‌ای جداگانه اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بودند.

پایان پیام/خ

نظر شما