شناسهٔ خبر: 59041731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب/ بذرپاش: ماموریت اصلی جریان‌های سیاسی کمک به انقلاب اسلامی باشد

نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی امروز با حضور معاون رئیس جمهور، وزیر راه وشهرسازی و جمعی از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) امروز پنجشنبه (11 اسفند) در سالن همایش‌های مسجدالنبی(ص) واقع در منطقه ولنجک تهران برگزار شد.

 

 

بذرپاش: جنگ امروز به مراتب سخت‌تر از دفاع مقدس است

مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی به عنوان مهمان ویژه این نشست در سخنرانی خود با اشاره ماهیت تشکیل جریان‌ها و گروه‌های انقلابی گفت: تاسیس جریان‌هایی نظیر شریان در شرایطی که همه عوامل جهت ناامیدی مردم کار می‌کنند، همت و غیرت می‌طلبد و این جریان باید با یک نگاه رو به جلو کارها را پیش ببرد و شروع کند و مسیر پیش روی خود را هموار سازد.

وی افزود: من از شما می‌پرسم، در مسیر پیش رو چه باید کرد؟ اگر دارای مامویت مشخص و متعالی باشیم، می‌توان گفت که این مجمع ها دارای اصالت خواهند بود و مسیر مشخص می شود و راه و فعالیت ما مشخص خواهد شد. ماموریت اصلی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی مثل شما، کمک به انقلاب اسلامی است  چرا که همه ما امروز صحنه را می‌بینیم و دندان‌های تیز شده دشمنان برای انقلاب اسلامی را مشاهده می‌کنیم و در حال حاضر هم جنگ تمام عیاری که در آن قرار داریم به مراتب تمام عیارتر و سخت‌تر از دفاع مقدس است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تولید انواع شبهات در دفاع مقدس به هیچ عنوان مثل الان نبود، و به مراتب جنگ امروز سخت تر از آن سال‌هاست، به نظر بنده هدف اول ما باید کمک کردن به انقلاب اسلامی مظلوم باشد و هرکسی هرجا که می‌تواند باید کمک‌حال انقلاب باشد.

 

 

بذرپاش افزود: یکی از کارهایی که چنین جمع هایی می‌توانند انجام دهند و به انقلاب اسلامی کمک کنند، شناسایی نظام مسائلی است که کشور با آن دست به گریبان است،  و یکی از کارهای مهم این جریان سیاسی که امروز در اینجا شکل گرفته، همین موضوع است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه فرزندان انقلاب نباید کنار بکشند و فقط منتظر پاسخگویی مسئولین باشند، گفت: اگر می‌خواهید مجموعه متمایزی به نسبت سایر مجموعه‌های سیاسی که در سالیان اخیر آمدند و رفتند باشید، باید از تجربه گذشته درس بگیرید و بر نقاط مثبت متمرکز شوید و از اشتباهات و تجربیات غلط گذشته هم درس بگیرید و آن‌ها را جبران کنید.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی دیگر از مباحثی که به نظرم به درستی به آن پرداخته نشده بحث جهاد تبیین است و دقیقا این جریان و این شبکه می‌تواند در گفتمان جهاد تبیین نقش موثری را ایفا کند و بنده به آینده شریان خوش بین هستم.

وی در پایان گفت: این نهال و این شبکه باید به درخت تنومندی تبدیل شود و در ادامه مسیر باید با ایده و راهکارهای مختلف به یاری ولی فقیه و انقلاب اسلامی کمک کند و یکی از نکاتی که در این موضوع و محقق شدن آن تاثیرگذار است، شبکه شدن و اتحاد دلسوزان و حامیان انقلاب اسلامی است که اتفاقاً باعث دلگرمی وانگیزه برای حرکت وناامیدی بدخواهان هم خواهد شد و به نظر بنده جمع شدن نیروهای انقلابی با ماموریت متعالی آن که نصر انقلاب اسلامی است، ستودنی و از مقدس‌ترین کارهاست.

قاضی‌زاده هاشمی: نقش جریان سلطه در مشکلات امروز جامعه بسیار پر رنگ است

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  به عنوان مهمان ویژه این نشست در سخنرانی خود با اشاره بر مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد، گفت: نقش جریان سلطه و نقش دستگاه‌های امنیتی خارجی در مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد بسیار پررنگ است و دشمن همه توان خود را برای ایجاد آشوب در ایران به میدان آورده و شبانه روز مشغول فعالیت در این حوزه است.

وی افزود: فتنه اخیری که در ایران رخ داد، یک فتنه ایدئولوژیک بود که می‌خواست باورهای فرهنگی و اعتقدادت مردم را از بین ببرد و طراحی های مختلفی برای آن انجام شده بود، به عنوان مثال جریان سلطه از سال‌ها قبل طرحی به اسم لانه زنبور را پیاده کردند و می‌خواستند جنگ و درگیری را در خاورمیانه بوجود بیاورند که با حضور ایران قدرتمند شکست خوردند و در حال حاضر در طراحی جدید خود رو به پروژه ققنوس آورده‌اند و دیدیم که در این پروژه هم در تقابل با مردم ایران شکست خوردند.

 

 

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اندیشکده‌های غربی بعد از ناکامی جریان سلطه در سال‌های پس از انقلاب و شکست در جنگ سخت و دفاع مقدس در سال‌های پس از جنگ، طراحی جدیدی را رقم زدند و اصطلاحاً وارد مرحله جنگ نرم شدند و در چند مرحله این طراحی خود را پیاده کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: مولفه اول جریان سلطه که در اندیشکده ها به  روی آن تمرکز شده بود؛ کار بر روی مراجع اجتماعی، مدیران سیاسی، ورزشکاران و سلبریتی ها بود که نمونه بارز این موضوع را در اتفاقات اخیر مشاهده کردیم، مولفه دوم ؛ تغییر ذائقع مردم به سمت رفاه طلبی بود، که این اتفاق در طی سال‌های مختلف در حال اجرا بود و این جریان سعی کرد مردم با ذائقه های رفاه طلبی عجین بشوند و به همین طریق برنامه بعدی خودشان که  تحریم اقتصادی بود را پیش ببرند و به نظام اسلامی و اعتماد عمومی ضربه بزنند.

قاضی زاده هاشمی در پایان گفت: جریان سلطه به خوبی می‌داند، جریان برانداز، با یک‌دیگر مبانی مشترک و وحدت گفتمانی ندارند و هیچ کدام‌شان حاضر نیست که از منافع سیاسی خود کوتاه بیاید و هیچ چهره کاریزماتیکی و رهبری هم بین شان وجود ندارد، اما با این وجود می‌بینیم که چه طور علیه ایران به صورت شبانه روزی مشغلول فعالیت هستند و ما اگر در جریان‌های انقلابی این موضوع را نبینیم و این گونه مسائل را به خوبی تحلیل نکنیم در تحلیل و قضاوت خود در رابطه با عملکرد دولت دچار غلط خواهیم شد.

اسکندری: سال ۱۴۰۲ سال توفیقات بزرگ اقتصادی و کاهش فشارهای معیشتی بر مردم است

انقلاب ما جوان است و باید به منظور تقویت سرمایه های اجتماعی نظام بین رویش های فرهیخته و انقلابی با گرایش های سیاسی و اجتماعی مختلف شبکه سازی کرد.

اسکندری با بیان اینکه امروز مهمترین نیاز کشور ایجاد همدلی بین آحاد مردم و تقویت امید به آینده در جوانان است، گفت: امروز دولت انقلابی تمام همت خود را جهت رفع مشکلات مردم به کار گرفته است و همه نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی باید از دولت حمایت کنند و انتقادات سازنده را نیز مطرح نمایند.

 

 

عضو هیات موسس شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی با اشاره به سرمایه گذاری های سنگین خارجی، افزایش فروش نفت و بودجه متناسب دولت گفت: سال ۱۴۰۲ سال توفیقات بزرگ اقتصادی کشور و کاهش مشکلات معیشتی مردم است.

وی در ادامه با قرائت مرامنامه شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی پرداخت که به تصویب اعضای اولین مجمع عمومی شریان رسید.

نبویان: فرماندهی اغتشاشات و اتفاقات اخیر در خارج کشور بود

حجت الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت و گفت: در اغتشاشات و اتفاقات اخیری که در کشور رخ داد فرماندهی اصلی آن به دست اینترنشنال و من‌وتو بود و به وضوح می‌توان گفت که اغتشاشات اخیر کشور منشأ خارجی داشته است و نیاز به اثبات ندارد.

نبویان خاطرنشان کرد: مشکل اصل ضد انقلاب، اسلام و قرآن هست و آن ها با اصل دین و ذهب و اسلام و قرآن مشکل دارند، و ما می‌بینیم که اینترنشنال که آبشخور آن عربستان سعودی است از آتش زدن قرآن حمایت می‌کند و دلیل آن هم این است که اسلام آن‌ها یک اسلام آمریکایی است و دلیلی برای مخالفت با آن نمی بینند.

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما در یک جنگ تمام عیار و یک تحریم گسترده از طرف آمریکا حضور داریم و باید این مسائل را به وضوح برای مردم روشن کنیم و دست به دست دهیم که مثل رخدادهای گذشته‌ انقلاب اسلامی دوباره آمریکا و نظام کفر را شکست دهیم.

پایان پیام/

نظر شما