شناسهٔ خبر: 59035449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

راه‌اندازی شعب ویژه داوری در دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر همدان

رئیس کانون داوری و‌ میانجی‌گری استان همدان گفت: به زودی شعب ویژه داوری در دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر در استان همدان راه‌اندازی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ترکستانی ظهر امروز در جلسه کانون داوری و میانجی‌گری استان همدان با تاکید بر اینکه داوری یکی از روش‌های حل و فصل خصومت‌هاست و باید مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: فرهنگسازی در خصوص این روش و اجرای آن یکی از عوامل کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضاست.

وی گفت: همه باید بکوشیم تا آرای داوری متقن بوده و محاکم نیز باید ضمن احترام به قضاوت خصوصی در مواردی که آرای صادر شده از سوی داوران برخلاف قوانین موجد حق نیست از نقض آرای داوری خودداری کنند.

رئیس کانون داوری و‌ میانجی‌گری استان همدان در ادامه با تشکر از اقدامات رییس دادگستری استان برای تشکیل شعب ویژه داوری افزود: برای ایجاد رویه واحد به زودی شعب ویژه داوری در دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر تشکیل خواهد شد.

در این جلسه موضوع حق‌الزحمه داوران در جلسه شورای عالی داوران مطرح و مصوب شد هزینه داوری در استان بر اساس تعرفه اخیرالتصویب ریاست قوه قضائیه باشد و به تمام موسسات داوری استان ابلاغ شود.

پایان پیام/ 3140

نظر شما