شناسهٔ خبر: 59033837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

این گزارش به روز رسانی می شود؛

سفررییس جمهوربه سرزمین نخل وآفتاب/افتتاح طرحهای مهم اقتصادی درپایتخت انرژی ایران

استان ها - ایرنا - رییس جمهور امروز پنجشنبه یازدهم اسفند در دور دوم سفرهای استانی خود به استان بوشهر" سرزمین نخل ، آفتاب و دریا " و به تعبیری دیگر "پایتخت انرژی ایران " سفر کرد.

صاحب‌خبر -

چرا به بوشهر این القاب را داده اند؟ چون چهار شهرش، نخلستان های دلربا و هشت شهرش هم کنار دریا قرار دارد . آفتابش هم که معلوم ، عین قلب مردمش، گرم است و اما پایتخت انرژی ، همان عسلویه بوشهر و همان بس که آیت الله رییسی صبح امروز در بدو ورود به عسلویه گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های ویژه ای در حوزه انرژی منطقه است که حرف اول را می زند.

همراهان رییس جمهور در سفر روز ۱۱ اسفند چه کسانی هستند؟

به گزارش گروه استان ها رییس جمهور امروز رفت به این دیار و همراهانی داشت از جمله معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری.

همچنین وزرای کشور، دفاع، نیرو، نفت، راه و شهرسازی، اقتصاد، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش در این سفر ۲ روزه، آیت الله رییسی را همراهی کردند که شماری از آنان  به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور یافتند.

قرار است در سفر دوم رییس جمهور به بوشهر چه اتفاقی رخ دهد؟

افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی، طرح آب شیرین کن شماره ۲ بوشهر و طرح های نهضت ملی مسکن از جمله برنامه‌های سفر استانی آیت الله رئیسی به استان بوشهر است.

رییسی در شهر بوشهر و شهرستان دشتی ( شهر خورموج )، دیدار عمومی و همچنین با علمای شیعه و اهل سنت استان هم دیداری دارد .

سفر رییس جمهور به بوشهر/افتتاح چند طرح مهم اقتصادی در پایتخت انرژی ایران

شرکت در نشست تخصصی با سرمایه‌گزاران و فعالان اقتصادی و فرهنگی استان بوشهر و برخی از سرمایه‌گزاران خارجی علاقه‌مند در استان و نیز شرکت در نشست فرهنگی اجتماعی تخصصی با فعالان این حوزه هم مهم است و آیت الله رییسی آن را جزو برنامه های خود قرار داده است .

در دور نخست سفرهای استانی رئیس جمهور به استان بوشهر در ۱۶ مهرماه سال گذشته، بیش از ۶ هزار میلیارد تومان تعهد دولت بود که تاکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده است و از برنامه جلوتر است. همچنین تا به امروز بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای دور دوم سفر استانی دولت به استان بوشهر تصمیم گیری شده و به طور یقین در طول سفر تصمیمات جدیدی گرفته شده است و به این مبلغ اضافه می‌شود.

رییس جمهور در سفر دوم چه را در دستور کار خود قرار داده است؟

آنطور که آیت الله رییسی امروز تاکید کرد در این دور از سفر ، مصوبات سفر اول در دستور کار قرار دارد و پیگیری می کنیم که مصوبات سفر قبل به چه نتایجی رسیده است.

وی این را هم خاطرنشان کرد که در دور اول سفر به استان بوشهر به دلیل شرایط کرونایی، نتوانستیم خدمت مردم باشیم و به مناطق مختلف سفر کنیم اما این سفر را طولانی‌تر کردیم تا بیشتر در خدمت مردم باشیم.

برای مشاهده خبرهای سفر رییس جمهور به استان بوشهر می توانید به این لینک ها مراجعه کنید.

رئیس جمهور وارد عسلویه استان بوشهر شد

رییس جمهور: استان بوشهر حرف اول حوزه انرژی در منطقه را می زند

افتتاح ایرانی ترین فاز در صنعت گاز یعنی فاز ۱۴ میدان مشترک گازی پارس جنوبی
آیت الله رییسی در عسلویه ایرانی ترین فاز در صنعت گاز یعنی فاز ۱۴ میدان مشترک گازی پارس‌جنوبی را در حالی افتتاح کرد که نشان از توان بالای متخصصان داخلی را دارد .

با بهره‌برداری کامل از فاز ۱۴ پارس جنوبی روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی، ۲ هزار و ۹۰۰ تن گاز مایع (پروپان و بوتان)،۲ هزار و ۷۵۰ تن اتان و ۴۰۰ تن گوگرد به محصولات تولیدی پارس جنوبی افزوده می‌شود.
متن کامل این خبر را در اینجا بخوانید .

رییس جمهور در مراسم افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: اجرای این فاز نشان داد که با دستان نیروی ایرانی با طراحی ، اجرا، مشاوره و کالای ایرانی یک کار ارزشمند و فعل "ما می توانیم" انجام شده است.
وی در بخشی از سخنانش افزود: شرکت‌های خارجی که برای احداث فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی به ایران آمده بودند، با تصور اینکه بعد از رفتن آنها کار این فاز بر زمین می‌ماند، ایران را ترک کردند، اما متخصصان جوان کشورمان اجازه ندادند کار روی زمین بماند و فاز ۱۱ این مجموعه نیز به زودی با همت همین متخصصان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیرنفت: بالاترین صادرات میعانات گازی در سال جاری انجام شد 
 جواد اوجی وزیر نفت از سخنرانان آغاز عملیات بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی در عسلویه بود که گفت: بالاترین صادرات میعانات گازی در سال جاری انجام شد .
 

موافقت رئیس‌جمهور با اجرای ماده ۱۰ برای کارکنان صنعت نفت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، خبر دیگری را که اوجی در مراسم افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی داد این بود : رئیس‌جمهور با اجرای ماده ۱۰ قانون حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت موافقت کرده است.
 

به گفته وی کارکنان صنعت نفت از سال ۹۲ این خواسته بحق را داشتند که باید از رئیس‌جمهور از این بابت تشکر ویژه کنم که دغدغه همکاران ما را پس از ۹ سال برآورده کرد و در شورای حقوق و دستمزد بررسی و برای اجرای ماده برای کارکنان صنعت نفت موافقت شد.
وی در همین مراسم این را هم اضافه کرد که در تامین منابع مالی و ارزی کشور قول می دهیم که این مهم با جدیت انجام شود.

دیگر سخنران آئین بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی نیز پرویز فتاح ، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بود که در خصوص این پروژه اظهارداشت:  فاز ۱۴ پارس‌جنوبی تجسم عینی اقتصاد مقاومتی است.



پارس‌جنوبی تکیه‌گاه گرم و نشانه سرآمدی ایرانیان + عکس هم گزارشی از خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت سفر رییس جمهور است که می توانید ملاحظه فرمایید.
ساحل خلیج فارس، صحنه استقبال دریادلان از سکان‌دار دولت ایران قوی یادداشتی از خبرنگاران این خبرگزاری به مناسبت این سفر است.



 


بازدید رئیس جمهور از پروژه «ایران ال‌ان‌جی» در پارس جنوبی
رییسی  در ادامه برنامه‌های اولین روز سفر به بوشهر از فرآیند تکمیل پروژه «ایران ال‌ان‌جی»، (مایع‌سازی گاز طبیعی ایران) بازدید کرد و در این بازدید با توضیحات مدیران این پروژه در جریان آخرین وضعیت احداث آن قرار گرفت. قابل توجه اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری از سال ۹۲ تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم راکد مانده بود.
 

محصولات این مجتمع به عنوان ماده اولیه تولید PET، ضد یخ، نرم‌کننده‌ها در نساجی، جاذب رطوبت در پالایشگاه‌ها و نظایر آن کاربرد دارد.


افتتاح های ویدئو کنفرانسی 

امروز واحد دوم از مجموعه ASU۲ (واحد هوای فشرده) شرکت دماوند انرژی عسلویه با دانش و فناوری روزآمد و استفاده از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات در آیینی ویدئو کنفرانسی و به دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. با بهره‌برداری از این پروژه راهبردی با ظرفیت تولید ۷۲ هزار و ۵۰۰ نرمال مترمکعب اکسیژن، ۱۱ هزار نرمال مترمکعب نیتروژن، ۶ هزار و ۷۰۰ نرمال مترمکعب هوای ابزار دقیق و ۳ هزار و ۴۰۰ نرمال مترمکعب هوای سرویس، زمینه تأمین اکسیژن مورد نیاز شرکت‌های متقاضی این محصولات در فاز دوم پتروشیمی منطقه پارس مهیا شد.
 



مخازن ۹ گانه فاز دوم سبز پتروشیمی عسلویه هم با ویدئو کنفرانس به دستور آیت الله رییسی  به بهره‌برداری رسید. قابل توجه اینکه مخازن یاد شده ظرفیت ذخیره‌سازی ۴۱۴ هزار مترمکعب فرآورده‌های پتروشیمیایی را دارد.

یکی دیگر از افتتاح های ویدئو کنفرانسی بهره برداری از دومین واحد سیکل ترکیبی نیروگاه بعثت پارس جنوبی بود. بخش سیکل ترکیبی نیروگاه بعثت پارس جنوبی به منظور تامین کسری تولید نیروگاه متمرکز گازی، در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار در نزدیکی شهر بیدخون احداث شده است تا ضمن تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز تاسیسات صنعتی و افزایش پایداری شبکه برق، از هدررفت انرژی حرارتی حاصل از سوخت توربین‌های گازی موجود جلوگیری کند.

مجتمع پتروشیمی پارس گلایکول با ظرفیت تولید سالانه بیش از۵۵۰ هزار تن دیگر آیین افتتاح ویدئو کنفرانسی رییس جمهور بود که در روز اول سفرش به استان بوشهر به بهره برداری رسید.  ظرفیت تولید سالانه بیش از۵۵۰ هزار تن است.


رییس جمهور در جمع مردم :ذخایر ارزی کشور به اندازه کافی است
آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز پنجشنبه در اجتماع مردم بوشهر  حضور یافت و گفت: ذخایر ارزی کشور نگران‌کننده نیست و دشمن با ایجاد شایعه دنبال وارونه جلوه دادن این موضوع است .
برخی محورهای سخنان رییس جمهور بدین شرح است : 
بین همه اقوام و مذاهب در همه بخش‌ها در کشور وحدت و انسجام دیدنی را شاهد هستیم 
رفع بیکاری و توسعه اشتغال به صورت جدی دنبال می شود 
تراز تجاری ما مثبت است 
پیشرفت کشور هرگز با توطئه ها متوقف نخواهد شد
بخشی از ۱۰ هزار واحد مسکونی آماده بهره برداری است 
شرکت ملی نفت ملزم به اجرای مسوولیت های اجتماعی است 

همراهان رییس جمهور در سفر به استان بوشهر به کجا ها رفتند و چه کردند؟ 
سلامت و حفظ آن خیلی مهم است پس بیاییم از دستاورد این حوزه در سفر دوم رییس جمهور سخن بگوییم و اینکه  بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در زمره همراهان آیت الله رییسی در این سفر بود .عین اللهی در این سفربه بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر رفت و در آیینی پروژه احداث و تجهیز مرکز درمان بستر امام جعفر صادق (ع) را افتتاح کرد .

باتوجه به میزان بالای جمعیت تحت پوشش مرکز و پراکندگی روستاهای بخش کاکی، قرار داشتن این مرکز شبانه روزی در مسیر جاده اصلی و پرتردد بوشهر به عسلویه، حادثه‌خیز بودن جاده‌های منطقه و بالابود آمار تصادفات در این بخش از مهم‌ترین مؤلفه‌های اهمیت احداث این مرکز برای بخش کاکی است .
دیگر برنامه کاری وزیر بهداشت، افتتاح طرح توسعه بیمارستان زینبیه (س) خورموج مرکز شهرستان دشتی بود.طرح توسعه بیمارستان زینبیه (س) خورموج شامل بخش‌های اعصاب و روان، آی.سی.یو و ان.آی.سی.یو است که با افتتاح و راه‌اندازی آن ۲۰ تخت به تخت‌های این بیمارستان افزوده شد. 
 


افتتاح و بهره برداری از  پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری بنک  ، همچنین ارزیابی خدمت رسانی و مشکلات بیمارستان نبی اکرم عسلویه ، راه اندازی دستگاه تصویربرداری تشخیصی پیشرفته در مرکز تحقیقات پزشکی بوشهر  و افتتاح مرکز تخصصی دیالیز شفا دیّر  از جمله برنامه های وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سفر به بوشهر بود.
به گفته دکتر حسن ملکی زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان ۲۲ طرح و پروژه و تجهیزات پزشکی در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

 کمیته ویژه‌ پیگیری مسمومیت دانش آموزان تشکیل شد
انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در زمره همراهان رییس جمهور به استان بوشهر قرار دارد که امروز پنجشنبه در حاشیه نخستین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار استان بوشهر در گفت وگو با ایرنا خبر مهمی را داد و آن اینکه با دستور رئیس جمهور کمیته ویژه‌ای برای پیگیری مساله و شناسایی عوامل مسمومیت دانش آموزان در کشور ایجاد شده است و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.
وی اظهار امیدواری کرد: با اهتمام دولت در زمینه ارتقای تحصیلی بانوان و شناسایی عوامل مسمومیت دانش آموزان دختر؛ زمینه آرامش این قشر در سرزمین ایران فراهم شود.


می توانیم بحث مربوط به بانوان را در خصوص همراهان رییس جمهور برای امروز در اینجا به نقل از  معاون حفاظت اسناد مرکز حراست وزارت نیرو تمام کنیم  که گفت : حضور بانوان در دولت، مهر تاییدی بر توسعه یافتگی کشور است.

مهتاب آقاحاجی که در زمره همراهان سفر دوم رییس جمهور به بوشهر است پنجشنبه در نخستین نشست هم اندیشی بانوان حراست صنعت آب کشور در بوشهر اظهار کرد: هنوز در برخی کشورها زنان نتوانسته اند به نقش خود در مدیریت و تاثیرگذاری مناسب در جامعه دست پیدا کنند و حاکمیت ها نیز به نفع زنان عمل نمی‌کنند.

عملیات اجرایی طرح توسعه پلیمر کنگان آغاز شد
امروز ۱۱ اسفند همزمان با سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر عملیات اجرایی طرح توسعه پلیمر کنگان (PDH/PP ) با هدف تکمیل زنجیره ارزش با حضور جواد اوجی وزیر نفت و مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی آغاز شد. این طرح با ظرفیت اسمی سالانه ۶۰۰ هزار تن پروپیلن و ۶۰۰ هزار تن پلی‌پروپیلن در ضلع جنوب‌ شرقی فازهای ۲۴-۲۲ پارس جنوبی احداث می‌شود که این محل با توجه به مزیت‌های دسترسی به منابع عظیم خوراک پروپان در منطقه پارس‌جنوبی انتخاب شده است.


وزیر نفت در حاشیه عملیات اجرایی طرح یاد شده درباره فاز ۱۴ پارس جنوبی این را گفت: ۲.۷ میلیارد دلار در پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده است که این مقدار هزینه براساس برآوردهای کارشناسان در کمتر از یکسال با تولید محصولات بازخواهد گشت.

عزت الله ضرغامی ، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری یکی دیگر از همراهان امروز رییس جمهور در سفر بوشهر است که در ابتدا با حضور در عسلویه ، موزه مردم شناسی این منطقه را افتتاح کرد. لینک خبر موزه را می توانید در اینجا بخوانید . 
ضرغامی همچنین در در آیین بهره برداری یک بوتیک هتل در شهر عسلویه هم شرکت و تاکید کرد:  تقویت حوزه بوم‌گردی از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی است. خبر دیگر آنکه وزیر میراث فرهنگی در جریان  بازدید از فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی این خبر را داد: با همکاری وزیر نفت منطقه گردشگری در پارس جنوبی و عسلویه استان بوشهر ایجاد می‌شود.



 علی اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندر لاور ساحلی شهرستان دشتی به عنوان نماینده رییس جمهور حضور داشت و از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه لایروبی حوضچه بندر لاور ساحلی دشتی  خبر داد.
وی همچنین  در حاشیه بازدید از بندر بوالخیر شهرستان تنگستان گفت: سازمان بنادر ۱۶۳ میلیارد  و ۵۰۰ میلیون ریال در بندر بوالخیر سرمایه‌گذاری می‌کند.

و اما درخواست های نماینده ولی فقیه و  امام جمعه بوشهر از رییس جمهور را می توانید در اینجا بخوانید. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عصر پنجشنبه درجریان دیدار رئیس جمهور با مردم بوشهر، حل مساله آب، اتصال به راه‌آهن، اشتغال جوانان، توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان، بهبود زیرساخت‌های گردشگری، تحقق فرهنگ ایرانی و اسلامی، توسعه ورزش، ایجاد مسکن، حل مشکل کالای ملوانی، رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و توسعه اقتصاد دریامحور را ازجمله خواسته‌های مردم این استان عنوان کرد.
 

نظر شما