شناسهٔ خبر: 59031137 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در مناطق فلسطینی اعلام کرد این سازمان درباره استفاده نظامیان رژیم صهیونیستی از سپر انسانی در یورش به مناطق فلسطینی تحقیق می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در مناطق فلسطینی اعلام کرد این سازمان درباره استفاده نظامیان رژیم صهیونیستی از سپر انسانی در یورش به مناطق فلسطینی تحقیق می‌کند.
فرانچسکا البانز در مصاحبه با این شبکه گفت درباره ماجرای استفاده نظامیان اسرائيلي از فلسطینیان به عنوان سپر انسانی در یورش به اردوگاه عقبه جبر در کرانه باختری، تحقیق می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_9316753"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3773428/9316753?width=600&height=300"></script></div>


البانز افزود استفاده از سپر انسانی، از جمله رفتار‌های رایج اسرائیل از سال ۱۹۶۷ ميلادي به بعد است. ما شاهد هستيم نظاميان اسرائيلي غیرنظامیان فلسطینی را وادار به ایستادن در برابر آنها مي کنند و همچنین از آن‌ها خواسته می‌شود پیش از یورش به یک خانه، در آن خانه را بزنند. از سال دو هزار، اسرائیل تلاش کرد فلسطینیان را به استفاده از سپر انسانی متهم کند، اما واقعیت آن است که اسرائیل چنین کاری انجام می‌دهد. بر این اساس، باید این رفتار‌های اسرائیل را ثبت و مستند کرد. اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر، مسئولیت دارد از جان غیرنظامیان حفاظت کند.
گفتنی است شاهدان در داخل اردوگاه عقبه جبر تاکید کردند نظامیان اشغالگر اسرائیلی، از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کردند. تصاویری منتشر شد که نشان می‌دهد نظامیان اشغالگر یک مرد و کودکش را بازداشت کرده و آنها را وادار کردند در کنار یک خودروی نظامی بایستند و نظامیان اشغالگر در اطراف آن، جمع شدند.

نظر شما