شناسهٔ خبر: 59018739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

توضيح وزير دادگستري درباره اصلاح جرايم ريالي بدل از حبس

وزير دادگستري: بر اساس مصوبه هيات دولت از ۲۶ بهمن سال جاري ۲۵۰ هزارتومان روزانه از مبلغ جريمه زندانياني كه به خاطر جريمه نقدي در زندان هستند كم مي‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومي وزارت دادگستري، امين‌ حسين رحيمي وزير دادگستري در حاشيه نشست هيات دولت در جمع خبرنگاران درباره اصلاح جرايم ريالي بدل از حبس گفت: كساني كه به علت عدم پرداخت جريمه نقدي در زندان هستند، مطابق مقررات بابت هر روز زندان صد هزار تومان از جريمه شان كم مي‌شد اما قانون مي‌گويد هر سه سال يك بار با توجه به نرخ تورم و شاخص بانك مركزي اين رقم قابل تعديل است و امروز وزارت دادگستري به هيات دولت پيشنهاد داد كه اين رقم ۲۵۰ هزارتومان شود و هيات دولت هم اين را تصويب كرد.
وي در پاسخ به اينكه اين مصوبه نياز به تاييد مجلس دارد؟ گفت: خير در قانون مجازات اسلامي ماده ۵ اين اختيار به هيات دولت داده شده است.
رحيمي تصريح كرد: به عبارتي كساني كه به خاطر عدم پرداخت جزاي نقدي در زندان هستند، از ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، روزي ۲۵۰ هزار تومان از مبلغ جريمه‌شان كم مي شود.
وي گفت: در سال ۹۹ اين مبلغ ۳۰هزار تومان بوده است و در سال ۹۸، صد هزار تومان و امروز اين مبلغ ۲۵۰ هزار تومان شد. به اين شكل تعداد زيادي از زندانياني كه جريمه نقدي دارند و امكان پرداخت آن را ندارند، مدت كمتري در زندان مي مانند.
وزير دادگستري درباره تعداد اين زندانيان اظهار كرد: تعدادشان را به طور دقيق الان ندارم، اما آنها كه توسط تعزيرات حكومتي به دليل عدم پرداخت جريمه در زندان هستند و عمدتا به خاطر قاچاق، حدود ۵۰۰ نفر هستند اما مراجع قضايي بسيار بيشتر هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما