شناسهٔ خبر: 59001137 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش ۳۰ درصدی سوانح جاده‌ای با رفع خطر ۸۰۰ نقطه حادثه‌خیز

رئیس پلیس راهور گفت: اگر این ۸۰۰ نقطه ایمن‌سازی می‌تواند ۳۰ درصد جانباختگان و سوانح را کاهش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور امروز در حاشیه هفدهمین همایش سراسری مدیران و رؤسای پلیس راهور فراجا و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سفر‌های نوروزی و کاهش تصادفات در سال آتی از جمله اولویت‌های پلیس راهور است، گفت: در این همایش هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۲ دستگاه در حوزه ترافیک نقش دارند، افزود: در این حوزه هشت دستگاه نقش اساسی دارند که در این همایش حضور دارند.

هادیانفر با اشاره به شرایط خاص نوروز سال آتی به‌دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان عنوان کرد: برای نوروز سال آتی پیش‌بینی افزایش ۳۶ درصدی سفر‌ها را داریم.

وی تاکید کرد: ۳۴ درصد تصادفات در جاده‌ها رخ می‌دهد، اما ۷۵ درصد از کشته‌ها و مجروحان در جاده‌ها هستند و در نوروز سال جاری هزار و ۴۴ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه عزم وزارت راه و شهرسازی بر ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز است، گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز داریم که از این تعداد ۸۸۰ نقطه حائز اهمیت است. محور‌های پرتصادف احصا شدند و مقرر شد تا وزارت راه پایان سال ۲۰۰ نقطه را رفع نقص کند و مابقی در سال آتی انجام شود.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: در جلسه شورای عالی حمل و نقل و ترافیک مطرح شد که ۵ هزار میلیارد نیاز وزارت راه برای برطرف کردن نقاط حادثه خیز مورد نیاز است و هر چه زودتر منابع مالی تامین شود این کار زودتر انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر این ۸۰۰ نقطه ایمن‌سازی می‌تواند ۳۰ درصد جانباختگان و سوانح را کاهش دهد.

سردار هادیان فر خاطرنشان کرد: در روز سه شنبه مورخ ۲۳ اسفندماه رزمایش آمادگی همه دستگاه‌ها در سراسر کشور با مرکزیت تهران در دانشگاه علوم انتظامی برگزار می‌شود.



هادیانفر 

نظر شما