شناسهٔ خبر: 59001035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد

نوسازی تسلیحات کشتار جمعی رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه سوریه از تحرکات رژیم صهیونیستی در نوسازی تسلیحات هسته ای خود، پرده برداشت و از جامعه جهانی خواست که این رژیم را وادار به تن دادن به معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای کند.

صاحب‌خبر -
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه در معرض جنگ ظالمانه قرار گرفت و طی آن کشورهای معروف از سلاح تروریسم علیه ملت سوریه بهره گرفته و دهها هزار تروریست خارجی را با انواع حمایت مالی و تسلیحاتی از جمله سلاحهای ممنوعه برای خدمات خواسته‌های خصمانه، وارد جنگ کردند.

وی افزود: سیاست‌های این کشورها سبب شد که گروههای تروریستی مانند داعش و جبهه النصره به سلاح شیمیایی دست یافته و از آن بارها علیه سوری‌ها استفاده کنند.

المقداد ضمن تاکید بر ضرورت پرهیز از سیاسی کاری در پرونده شیمیایی سوریه از رژیم صهیونیستی به عنوان عامل تهدید دائمی برای امنیت و ثبات منطقه نام برد.

وی افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل علاوه بر حملات مداوم خود به اراضی سوریه و حملات به فلسطینی‌ها به نوسازی و توسعه و گسترش زرادخانه‌ها ازانواع سلاح کشتار جمعی با پشتوانه حمایت بی دریغ کشورهای معروف، ادامه می‌دهد.

المقداد تاکید کرد: سوریه تاکید می‌کند که رژیم اشغالگر و حامیان آن مانع ایجاد منطقه عاری از تسلیحات کشتار جمعی در خاورمیانه می‌شوند و سازمان ملل باید این رژیم را وادار به پیوستن به معاهده منع گستر تسلیحات هسته‌ای کند و تأسیسات هسته‌ای آن تحت بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: روایت غرب از مذاکرات هسته‌ای ایران این حقیقت را نادیده می‌گیرد که علت رسیدن اوضاع و روند مذاکرات، خروج آمریکا و شکست اروپاییها و اتحادیه اروپا در تعهداتشان است.

برچسب‌ها:

نظر شما