شناسهٔ خبر: 58986157 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدار وزیر خارجه نروژ با امیرعبداللهیان صورت گرفت

انتقاد وزیر امور خارجه از مواضع نادرست رئیس پارلمان نروژ

ژنو- ایرنا- وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌ها و گفتگوهای دیپلماتیک با وزرا و مقامات عالی‌رتبه شرکت کننده در پنجاه و دومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو با وزیر خارجه نروژ دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه در ادامه رایزنی‌ها و گفتگوهای دیپلماتیک با وزرا و مقامات عالی‌رتبه شرکت کننده در پنجاه و دومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو با وزیر خارجه نروژ دیدار و گفتگو کرد؛ در این دیدار برخی مسائل مورد علاقه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. 

وزیر امور خارجه کشورمان از مشورت های سیاسی میان دو کشور ابراز خرسندی کرد و از تمایل طرف نروژی برای استمرار این گفتگوها استقبال کرد.

وی ضمن انتقاد از مواضع غیرسازنده و محاسبات نادرست تعداد مشخصی از کشورهای اروپایی در ارتباط با اغتشاشات اخیر ایران و همچنین مواضع نادرست رئیس پارلمان نروژ، افزود؛ معتقدیم که گفتگوها می‌تواند سوء تفاهم ها را برطرف کند. 

امیرعبداللهیان دیدگاههای کشورمان در ارتباط با بحران اوکراین را برشمرد و افزود، ما ضمن مخالفت با تلاش‌ها برای گسترش ناتو، با جنگ در اوکراین نیز مخالفیم و از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها حمایت می کنیم.

وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت و نقش منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، حضور و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در ابتکارهای منطقه ای را ضروری و حائز اهمیت توصیف کرد. همچنین دیدگاههای کشورش در خصوص برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک ایران و نروژ را برشمرد.

طرفین برای ادامه تماس ها، مشورت و تبادل نظرهای سیاسی در موضوعات مورد اهتمام دو کشور تفاهم کردند.

وزیر امور خارجه بامداد دوشنبه در صدر هیاتی برای حضور و سخنرانی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل وارد ژنو شد.

وی در جریان این سفر با برخی از مقامات خارجی و بین المللی دیدار می‌کند.

کاظم غریب آبادی، معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، و ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در این سفر وزیر امور خارجه را همراهی می کنند.

نظر شما