شناسهٔ خبر: 58981677 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مراسم ترحیم همسر شهید مطهری فردا در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود

مراسم ترحیم مرحومه حاجیه خانم اعظم روحانی، همسر گرامی استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری روز سه‌شنبه ۹ اسفند ماه از ساعت ۱۱ صبح در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرحومه حاجیه خانم اعظم روحانی همسر استاد شهید مرتضی مطهری روز پنج‌شنبه ۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ و در شب میلاد امام حسین (ع) درگذشت.


سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران با صدور پیامی، درگذشت این بانوی مومنه و پرهیزکار را به بیت معظم استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و همچنین همه علاقه‌مندان این خانواده معزز تسلیت گفت. در پیام رئیس دانشگاه تهران آمده است: «درگذشت بانوی مومنه و پرهیزکار، مرحومه حاجیه خانم اعظم روحانی که سال‌ها تحمل فراز و نشیب‌های دوران مبارزات ستمشاهی و نقش‌آفرینی دوشادوش استاد شهید مرتضی مطهری و همچنین اهتمام به تداوم سلوک و منش استاد تا پایان عمر شریف خود را به عنوان ذخیره آخرت همراه خود نمود، مایه تالم برای همه مبارزان و دوستداران و پشتیبانان آرمان‌های انقلاب اسلامی شد.»


این پیام می‌افزاید: «خانواده بزرگ دانشگاه تهران در سوگ همسر یکی از اعضای مؤثر خود در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشسته است که زندگی در کنار آیت‌الله مطهری به عنوان اندیشمند و متفکر سرشناس، استاد مبرز حوزه و دانشگاه، از مشاهیر برجسته دانشگاه تهران و محقق عامل بر حقوق زن در اسلام شایسته‌اش شده بود و فرزندانی متعهد به جامعه اسلامی تقدیم نمود. بدینوسیله درگذشت آن مرحومه را به بیت معظم استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری، بویژه آقایان علی مطهری و علی لاریجانی از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران و همچنین همه علاقه‌مندان این خانواده معزز تسلیت عرض نموده و از پیشگاه ایزد منان برای آن فقیده سعیده آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز صبر جزیل و شکیبایی مسئلت دارم.»

نظر شما