شناسهٔ خبر: 58975422 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زرند از شهرهای برتر در حوزه پیشگیری از جرم است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: زرند از شهرستان‌های برتر استان کرمان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در همایش علمی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند افزود: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و به برکت خون شهدا شهرستان زرند شهرستانی صنعتی، پیشرفته ومدرن می‌بینیم که با با همت مردم انقلابی، ولایی و سخت کوش خود روز به روز پیشرفت می‌کند.
وی با اشاره به این مطلب که شهرستان زرند از شهرستان‌های برتر استان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: شهرستان زرند قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و در زمینه تولید و احداث کارخانجات بزرگ جز شهرستان‌های بزرگ و نمونه دراستان کرمان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به این مطلب که در کنار توسعه‌های اقتصادی در کشور کمتر به مسائل فرهنگی و پیشگیرانه توجه شده است، عنوان کرد: شیرینی توسعه صنعتی بدون توجه به مسائل فرهنگی و بدون توجه به پیشگیری، پیش بینی و مقابله، تلخ خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تنوع فرهنگ و تنوع جمعیتی در یک منطقه در صورتی که مورد توجه قرار نگیرد، موجب آسیب دیدن در مسائل فرهنگی می‌شود و باید همتراز پیشرفت‌های اقتصادی به پیشرفت در این حوزه نیز دست یافت.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که باید مردم برای پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی پای پیش بگذارند، اظهارکرد: اجرای طرح‌ها بدون توجه به نقش مردم موفقیت آمیز نخواهد بود و باید مردم را پای کار آورد، زیرا با حضور مردم کار‌ها به راحتی و با سهولت انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: گروه‌های مختلف باید هر مشکل که می‌بینند و راهکاری به نظر آن‌ها می‌رسد ان‌ها را مطرح کنند و در این رابطه معتقدیم که راهکار‌های عرفی را باید در کنار راهکار‌های علمی در نظر گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر توجه ویژه قوه قضاییه به استفاده از ظرفیت‌های مردمی نیز اشاره و بیان کرد: در راهکار‌های مطرح شده در سند تحول قضایی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی پررنگ است و در ادامه موضوعاتی مانند صلح و سازش، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: سند تحول قوه قضاییه نقش برجسته‌ای را برای مردم، فرهیختگان و اقشار مختلف جامعه دیده است و به دنبال آن هستیم که از این ظرفیت‌ها هر چه بیشتر بهره گیری کنیم.

وی بااشاره به این مطلب که در سند تحول قضایی تاکید شده که قوه قضاییه از ظرفیت‌های بومی در هر منطقه‌ای برای رفع مشکلات بهره گیری کند، تصریح کرد: متاسفانه جرم سرقت به عنوان آسیب اول در کشور و استان به شمار می‌رود، اما این جرم در شهرستان زرند بیش از ۱۳ درصد کاهش داشته است و با وجود این میزان کاهش، همچنان جرم اول شهرستان است و باید سیاست‌های اعمال شده در قوه قضاییه، نیروی انتظامی و ... ادامه یابد و برای سال ۱۴۰۲ سرعت یابد تا شاهد کاهش این جرم باشیم.


نظر شما