شناسهٔ خبر: 58971397 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

یک شهید و صدها مجروح در حمله صهیونیست‌ها به نابلس

صدها شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست یکشنبه شب به شهرک حواره در جنوب نابلس یورش بردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شهرک‌نشینان اشغالگر خسارت سنگینی به خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان وارد کردند.

شبکه عبری‌زبان «کان»، شمار شهرک‌نشینان صهیونیست در جریان حمله به شهرک حواره را صدها نفر اعلام کرده و این حمله را بی‌سابقه خوانده است.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حمله صهیونیست‌ها به شهرک حواره یک فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به چهارصد نفر دیگر زخمی شدند.

منابع فلسطینی تأکید کردند که شیخ «سامح الاقطش»، شهروند 37 ساله فلسطینی ساکن روستای زعتره در نابلس به ضرب گلوله شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسیده است.

منابع محلی اعلام کردند که شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی در حمله وحشیانه امشب به شهرک حواره در جنوب نابلس 30 خانه و 25 خودرو را به آتش کشیدند.

دعوت به بسیج عمومی برای رویارویی با اشغالگران

در همین راستا، نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس عموم ملت فلسطین به ویژه ساکنان کرانه باختری و قدس را به بسیج عمومی و رویارویی یکپارچه با نظامیان و شهرک نشینان اشغالگر اسرائیلی در حمایت از ساکنان شهرک حواره در نابلس و به منظور گرفتن انتقام خون شهدا در این شهر فراخواند.

صالح العاروری در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که مقاومت تنها راه ما برای پاسخ‌گویی به جنایات و عربده‌کشی صهیونیست‌های اشغالگر و دفاع از حقوق سلب‌شده و سرزمین و مقدسات اشغال شده و در رأس آن مسجدالاقصی است.

در همین راستا، جنبش جوانان فلسطینی در استان نابلس هم ضمن اعلام بسیج عمومی، خواستار حمایت یکپارچه از ساکنان شهرک حواره شده است.

فلسطینیان در استان نابلس قرار است شامگاه امروز، 8 اسفند در حمایت از فلسطینیان در شهرک حواره به خیابان‌ها آمده و دست به تظاهرات بزنند.

انتهای پیام

نظر شما