شناسهٔ خبر: 58965154 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بهترین گوشی های شیائومی در بازار – 3 ماهه اول 2023

صاحب‌خبر -

امروز قصد داریم به معرفی بهترین گوشی های شیائومی در سه ماهه اول سال 2023 در رده‌های پرچمدار، میانرده و اقتصادی بپردازیم.

در سال‌های گذشته محصولات شیائومی به شهرت فراوانی رسیده‌اند. دامنه محصولات این کمپانی از گوشی هوشمند تا وسایل خانگی برقی گسترده شده و محصولات این برند تقریبا در تمام دنیا به فروش می‌رسند.

برگ برنده اکثر محصولات برند Xiaomi ارزش بسیار بالای آن‌ها در برابر قیمت پرداختی است و گوشی‌های این کمپانی نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

با عرضه جدیدترین نسخه از رابط کاربری MIUI، شیائومی اکنون پایگاهی بسیار قدرتمند را در دنیای محصولات اندرویدی در اختیار دارد که نودبخش فروش فوق‌العاده در آینده است.

در عین حال نقطه ضعف شیائومی را نیز باید تمایل این کمپانی به عرضه چندین محصول مشابه با مشخصات، طراحی ظاهری و حتی نامگذاری یکسان دانست که کار کاربران را برای انتخاب و خرید محصول مناسب سخت‌تر می‌کند.

گوشی شیائومی گوشی شیائومی

به همین جهت، امروز در گجت نیوز سعی داریم به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های شیائومی بازار در رده‌های مختلف قیمتی و عملکردی بپردازیم.

در انتخاب گوشی‌های حاضر در این لیست، ما اولویت را بر ارزش هریک از این محصولات در برابر قیمت پرداختی گذاشته‌ایم. بنابراین هیچ‌یک از محصولات معرفی شده در این لیست، آخرین مدل از محصولات این کمپانی نیستند.

بهترین گوشی های شیائومی سه ماه اول 2023

بهترین گوشی پرچمدار: شیائومی 12 پرو

گوشی Xiaomi 12 Pro گوشی Xiaomi 12 Pro

شیائومی 12 پرو پرچمدار قدرتمند پارسال چینی‌هاست که عملکرد فوق‌العاده و قیمت بسیار مناسب را به‌طور همزمان ارائه می‌کند. این محصول طراحی پریمیومی داشته و از یک صفحه نمایش اولد 6.73 اینچی با با رزولوشن WQHD+ ( 3200 در 1440 پیکسل) بهره می‌برد.

همچنین نرخ رفرش متغیر این صفحه نمایش هم 120 هرتز است.

این پرچمدار قدرتمند همچنین از تراشه اسنپدارگون 8 نسل 1 کوالکام بهره برده و دوازده گیگ رم دارد. این تراشه عملکرد فنی بسیار خوبی در کاربری روزمره و گیمینگ داشته و مشخصات و قابلیت‌های آن تنظیم‌پذیر هستند.

از طرفی رابط کاربری MIUI 13 نیز عملکرد بسیار خوبی دارد؛ هرچند که در شمار نمونه‌های ایده‌آل بازار نیست و در برخی بخش‌ها با نواقصی روبروست.

شیائومی 12 پرو همچنین یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی دارد که با استفاده معمولی قادر است کاربر را به‌مدت یک روز کامل همراهی کند.

در این میان باتری این دستگاه از سیستم شارژ 120 واتی پشتیبانی کرده و قادر است ظرف تنها نیم ساعت از صفر تا صد درصد شارژ شود.

بعلاوه، در قسمت پشت Xiaomi 12 Pro شاهد استفاده از سه حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی هستیم که کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را برای این پرچمدار به همراه می‌آورند.

بر اساس آن‌چه گفته شد، شیائومی 12 پرو در حال حاضر بهترین گوشی پرچمدار Xiaomi به شمار می‌رود و ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دارد.

بهترین قاتل پرچمدار: ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G

گوشی Redmi Note 11 Pro Plus گوشی Redmi Note 11 Pro Plus

گوشی Redmi Note 11 Pro+ 5G محصول بسیار ایده‌آلی برای هر نوع استفاده اعم از گیمینگ است.

در قلب این گوشی از تراشه دایمنسیتی 920 مدیاتک استفاده شده و در کنار آن، شش گیگابایت رم هم تعبیه شده که آن را به دستگاهی فوق‌العاده برای سنگین‌ترین عملکردها تبدیل می‌کند.

باتری ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G ظرفیتی 4500 میلی آمپر ساعتی داشته و می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد. علاوه بر این، شارژ سریع 120 واتی این دستگاه هم قادر است باتری را ظرف تنها سی دقیقه به‌طور کامل شارژ کند.

اندازه صفحه نمایش این گوشی قدرتمند شیائومی برابر با 6.67 اینچی است و در آن از پانل‌های امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 120 هرتز استفاده شده است. این رزولوشن و نرخ رفرش ترکیبی ایده‌آل برای تجربه بازی‌های ویدیویی و اپلیکیشن‌های سنگین گرافیکی است.

Redmi Note 11 Pro+ 5G همچنین از یک حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی بهره می‌برد که کیفیت تصویر بسیار ایده‌آلی داشته و گزینه‌ای مناسب برای علاقمندان به تصویربرداری نیمه‌حرفه‌ای به شمار می‌رود.

به‌طور کلی، ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی یک گوشی قدرتمند است که با قیمتی نزدیک به محصولات میانرده، عملکرد فنی شگفت‌انگیزی را ارائه داده و یک قاتل واقعی پرچمداران به شمار می‌رود.

بهترین میانرده: پوکو ایکس 5 پرو

بهترین گوشی شیائومی 2023 بهترین گوشی شیائومی 2023

بهترین گوشی میان رده شیائومی در سه ماهه اول 2023 نیز پوکو ایکس 5 است. این گوشی صفحه نمایشی 6.67 اینچی با نرخ رفرش حداکثر 120 هرتز دارد. علاوه بر این، حاشیه‌های باریک صفحه نمایش و ظاهری مستطیلی و جذاب ماژول دوربین، جلوه زیبایی به این میانرده بخشیده و آن را از سایر هم‌رده‌ها متمایز ساخته است.

البته در کنار این ظاهر پریمیوم باید توجه کرد که با یک میانرده طرف هستیم؛ بنابراین قابلیت‌های دیگری نظیر مقاومت در برابر رطوبت در آن تعبیه نشده‌اند!

Poco X5 5G مانند سایر گوشی‌های جدید پوکو محصولی بسیار خوب برای گیمینگ متوسط به شمار می‌رود. این میانرده به یک تراشه اسنپدراگون 778G مجهز بوده و هشت گیگابایت رم LPDDR4X در اختیار دارد.

علاوه بر این، واحد پردازش گرافیکی این گوشی میانرده هم Adreno 642L است که باعث می‌شود عملکرد گیمینگ این دستگاه کاملا قابل قبول باشد. در این میان از تاثیر مد Game Turbo و سیستم تهویه کم‌نقص آن در عملکرد فنی آن نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

این گوشی عمر باتری بسیار خوب یک روز و نیمه را با استفاده معمولی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، شارژ سریع 67 واتی آن نیز ظرف تنها 45 دقیقه باتری را به‌طور کامل شارژ می‌کند.

ماژول دوربین این گوشی میانرده عملکرد قابل قبولی دارد؛ هرچند که در مقایسه با سایر گوشی‌های رقیب، چندان قوی به شمار نمی‌رود. دوربین اصلی به کار رفته در این ماژول رزولوشنی 108 مگاپیکسلی داشته و در کنار آن شاهد حضور یک حسگر هشت مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور دو مگاپیکسلی ماکرو هستیم.

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی این گوشی در شرایط نوری ایده‌آل عملکرد بسیار خوبی دارد؛ هرچند که در نور کم نمی‌توان بر روی عملکرد این دوربین حساب چندانی باز کرد!

به‌طور کلی، پوکو ایکس 5 پرو گزینه‌ای عالی برای افرادی به شمار می‌رود که به دنبال خرید یک گوشی با اندازه بزرگ هستند که عملکرد فنی بسیار خوب و دوربین قابل قبول را با قیمتی معقول در اختیارشان قرار دهد.

بهترین گوشی اقتصادی: ردمی نوت 11

گوشی Redmi Note 11 گوشی Redmi Note 11

گوشی Remi Note 11 نسل جدید Redmi Note 10 سال گذشته است که همان فلسفه شیائومی در ارائه محصولاتی با عملکرد بسیار عالی و قیمت پایین را ادامه می‌دهد.

با مطالعه مشخصات فنی و بررسی عملکرد ردمی نوت 11 متوجه خواهید شد که برخی قابلیت‌های این گوشی آن را به محصولی سرتر از سایر هم‌رده‌هایش تبدیل می‌کند.

این گوشی اقتصادی شیائومی از پانل‌های اولد با کنتراست بی‌نهایت استفاده می‌کند. صفحه نمایش این گوشی اندازه‌ای 6.43 اینچی داشته و رزولوشن فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. همچنین نرخ رفرش این دستگاه هم 90 هرتز است که در این رده قیمتی تقریبا هیچ رقیبی ندارد!

دیگر نقطه قوت بزرگ این گوشی اقتصادی شیائومی باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن است که با یک بار شارژ کامل می‌تواند کاربر را حدودا دو روز همراهی کند.

بعلاوه، شارژ 33 واتی این دستگاه هم می‌تواند 90 درصد باتری را ظرف کمتر از یک ساعت شارژ کند.

در کنار این مشخصات، گوشی اقتصادی جدید شیائومی همچنین به تراشه اسنپدراگون 680، چهار گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی هم مجهز بوده و یک گوشی اقتصادی بی‌رقیب به شمار می‌رود.

جمع‌بندی

در سال‌های اخیر شیائومی به یکی از بازیگران بزرگ بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شده که محصولات موفق و پرفروشی را در رده‌های قیمتی و عملکردی مختلف به بازار عرضه کرده است.

شیائومی 12 پرو در حال حاضر بهترین گوشی پرچمدار شیائومی به شمار می‌‌رود و ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G هم برترین قاتل پرچمدار این کمپانی است.

علاوه بر این، پوکو ایکس 5 پرو و ردمی نوت 11 نیز به‌ترتیب برترین گوشی‌های میانرده و اقتصادی این کمپانی به شمار می‌روند.

نظر شما در خصوص بهترین گوشی شیائومی در سه ماهه اول 2023 چیست؟ شما کدام گوشی شیائومی را می‌پسندید؟

نظر شما