شناسهٔ خبر: 58957131 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس سازمان ثبت:

تحقق کامل حدنگاری در گرو صدور سند برای اراضی کشاورزی خرد شده است

موج نیوز

رئیس سازمان ثبت گفت: برای حدنگاری ۱۰۰ درصدی چاره‌ای جز صدور سند برای اراضی کشاورزی خرد شده وجود ندارد و باید با این اقدام از خرد شدن بیشتر و تعرض به این اراضی جلوگیری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان فارس در سال جاری با حضور معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس کل دادگستری و استاندار فارس با موضوع رفع موانع و پیشبرد حدنگاری استان برگزار شد.

حسن بابایی در این جلسه با تصریح بر اینکه برای حدنگاری ۱۰۰ درصدی چاره‌ای جز صدور سند برای اراضی کشاورزی خرد شده وجود ندارد و باید با این اقدام از خرد شدن بیشتر و تعرض به این اراضی جلوگیری کرد گفت: در استانی مانند فارس با پهنه ۹۸۷ هکتاری اراضی زراعی، در صورت اتمام حدنگاری آن، انقلاب بزرگی در حفظ و مدیریت زمین آن صورت می‌گیرد که البته با وجود پتانسیل‌های این استان امکان پذیر است.

رئیس سازمان ثبت اسناد با بیان اینکه حدنگاری موضوعی فرا قوه‌ای است، تاکید کرد: نمی‌شود تنها قوه قضائیه پای کار بیاید و دستگاه‌های اجرایی با ما همراهی نکنند و انتظار داشته باشیم که حدنگاری به اتمام برسد.

وی با اشاره به حل و فصل ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف اوقاف و منابع طبیعی با دخالت مقامات قضایی در دو ماه گذشته گفت: قانون جامع حدنگار در سال ۱۳۹۳ تصویب و مقرر شد که در بازه زمانی ۵ ساله تمام اراضی در لایه‌های مختلف حدنگاری شوند، اما بنا به دلایل مختلف از جمله نبود اعتبارات و عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها این مهم عملیاتی نشد، اما امروز با تأکیدات رهبر معظم انقلاب بویژه در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه،‌های رئیس قوه قضائیه و مصوبات مؤثر کمیسیون اصل ۹۰ در واگذاری تولیت و اعتبارات حدنگاری به سازمان ثبت، با اقدامات جهادی به سمت تحقق کامل اهداف در حرکت هستیم.

 

نظر شما