شناسهٔ خبر: 58952882 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شخصیت ها و نهادهای فرهنگی دانشگاهی درگذشت همسر شهیدمطهری را تسلیت گفتند

تهران- ایرنا- شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در پیامی درگذشت عالیه روحانی همسر استاد شهید مرتضی مطهری را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پیام تسلیت شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده آمده است: فداکاری این بانوی معظمه در سال‌های حیات استاد شهید و فراهم کردن محیطی برای فعالیت‌های ایشان زبانزد خاص و عام بود و پس از شهادت استاد شهید مطهری نیز همواره با هدف تبیین در مسیر اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کرد.

در ادامه این پیام آمده است: وی پس از تحمل بیش از یک سال بیماری در شب ولادت مولایمان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت و آرزویی که در قالب شعری ۲۰ سال قبل خطاب به امام حسین(ع) سروده بود، به وقوع پیوست.
بخشی از این اشعار عبارت است از:

در وقت رفتنم شه خوبان، عنایتی در پیشگاه حق ز تو خواهم، وساطتی
آنجا که در لحد بگذارند، جسم من از مادرت بخواه برایم، شفاعتی
هستی سفینه نجات خلایق به روز حشر مصباح حق تویی، ز تو خواهم، حمایتی
من چون ولایت پدرت برگزیده‌ام بهتر چه از ولایت مولی، ولایتی
تو سبط مصطفایی و هم زاده علی تو مظهر عطوفت و مهر و شجاعتی
من خسته و فقیر به درگاهت آمدم بی‌توشه رو سیاه، خدا را کرامتی
چون خاک کیمیا بشود از نگاه تو پس ای حسین کن به کنیزت نظارتی

رییس دانشگاه تهران درگذشت همسر شهید مطهری را تسلیت گفت

سید محمد مقیمی نیز در پیام تسلیتی نوشت: درگذشت بانوی مومنه و پرهیزکار، مرحومه حاجیه خانم اعظم روحانی که سال‌ها تحمل فراز و نشیب‌های دوران مبارزات ستم شاهی و نقش‌آفرینی دوشادوش استاد شهید مرتضی مطهری و همچنین اهتمام به تداوم سلوک و منش استاد تا پایان عمر شریف خود را به عنوان ذخیره آخرت همراه خود کرد، مایه تالم برای همه مبارزان و دوستداران و پشتیبانان آرمان‌های انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: خانواده بزرگ دانشگاه تهران در سوگ همسر یکی از اعضای مؤثر خود در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشسته است که زندگی در کنار آیت‌الله مطهری به عنوان اندیشمند و متفکر سرشناس، استاد مبرز حوزه و دانشگاه، از مشاهیر برجسته دانشگاه تهران و محقق عامل بر حقوق زن در اسلام شایسته‌اش شده بود و فرزندانی متعهد به جامعه اسلامی تقدیم کرد.

در ادامه این پیام آمده است: مرحومه روحانی علاوه بر ایفای نقش همسری همراه و متعهد و مادری مهربان و وفادار، یکی از زنان برجسته انقلابی بود که با سال‌ها میزبانی مؤثرترین انقلابیون، خاطره‌های روزهای انقلاب را در حافظه خود داشت و نه تنها در دوران حیات استاد مطهری، که پس از شهادت استاد نیز طریق ایشان را در ولایت مداری و مردم داری ادامه می‌داد.

مقیمی درگذشت مرحومه روحانی را به بیت معظم استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری، به ویژه علی مطهری و علی لاریجانی از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران و همچنین همه علاقه‌مندان این خانواده معزز تسلیت گفت.

نظر شما