شناسهٔ خبر: 58948648 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شهردار تهران:

ادامه محدودیت‌ها برای ساختمان ۱۵۳/فک پلمب غیرقانونی سازه

شهردار تهران از ادامه محدودیت‌ها برای ساختمان ۱۵۳ و محیط پیرامون تا زمان تایید رسمی استحکام بنا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی با حضور در محل آتش‌سوزی ساختمان ۱۵۳ در جمع خبرنگاران گفت: این ساختمان قبلا اخطار آتش‌نشانی گرفته بود اما جزو ساختمان‌های ناایمن ما نبود بلکه جزو ساختمان‌هایی بود که نیاز به سلسله اقداماتی داشته که این اقدامات سطح ایمنی را افزایش می‌داده اما این ساختمان جزو ۱۲۹ ساختمان ناایمن نبوده است.

وی با بیان اینکه این ساختمان تخلفاتی داشته که کمیسیون ماده ۱۰۰ درخصوص تغییر کاربری آن ضمن محکومیت در سال ۹۸ رای را صادر کرده است، ادامه داد: ما امسال اعمال رای را انجام دادیم و ساختمان را پلمب کردیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: مالک فک پلمب کرده بود که پس از فک پلمپ به دستگاه قضایی شکایت کردیم و در مسیر برخورد قضایی قرار داشته که چنین اتفاقی روی داد. یعنی تخلفات ساختمان محرز است و این اتفاق رخ داده است.

زاکانی با اشاره به شهادت یک آتش نشان در این حادثه گفت: با کمال تاسف یکی از بهترین آتش‌نشانان ما جان خود را از دست داد و به شهادت رسید. شهید راه خدمت و امیدواریم انشاءالله در این ایام که روز جانباز است جایگاه این همکار عزیز ما عالی، متعالی شود و انشاءالله بتوانیم قدر و منزلت آتش‌نشانان را که با جانثاری این آتش را مهار کردند، بدانیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: تمهیدات بسیار خوبی برای خود ساختمان و ساختمان‌های اطراف اندیشیده شد که این ساختمان‌ها تخلیه شدند و عملیات چند ساعته‌ای توسط آتش‌نشانان در اینجا پیاده شد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال ریزش این ساختمان وجود دارد، گفت: ساختمان با شرایط ویژه‌ای که دارد و استحکام بنایی که از قبل به واسطه نوع سازه‌ای که داشته و تیرآهن‌هایی که به کار رفته و شرایطی که دارد احتمال ریزش منتفی نیست اما دور از ذهن است. با این حال وظیفه ماست که تمام اقدامات ایمنی را در نظر بگیریم. بعدازظهر که به محل حادثه آمدم به دوستان اعلام کردم بدبینانه‌ترین حالت را در نظر بگیرید و عمل کنید. به همین دلیل نوع مواجهه با حادثه کامل و جامع بود. کلیه موارد خطر در نظر گرفته شد، ساختمان تخلیه شد، دوربین پایش گذاشته شد و برای اینکه میلی‌متری جابه‌جایی داشته باشد پایش انجام شد. تمام تمهیدات در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اساتید حوزه سازه در محل مستقر شدند، گفت: دائما پایش در حین عملیات آتش‌نشانان توسط این اساتید صورت گرفت، نقشه‌ها مرور شد با این حال این را کافی نمی‌دانیم و از طریق دستگاه قضایی و مجاری رسمی باید تایید سازه داده شود و تا آن هنگام هم ناظر به معبر و هم ناظر به ساختمان و پیرامون محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.

نظر شما