شناسهٔ خبر: 58944729 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جزئیات برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش، آقای مروتی از شرکت ۶۴۱ هزار و ۴۹۲ داوطلب در آزمون‌های دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) و کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ و نخستین مرحله بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی - دانشجویی کشور خبر داد.

وی افزود: تعداد ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ نفر به منظور شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۷۵ هزار و ۶۲۵ داوطلب معادل ۴۴ درصد زن و ۹۴ هزار و ۳۳۹ داوطلب معادل ۵۶ درصد مرد هستند. در آزمون کارشناسی ارشد نیز تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ داوطلب ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر معادل ۵۴ درصد زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر معادل ۴۶ درصد مرد هستند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش افزود: آزمون ورودی مقطع دکتری سال ۱۴۰۲ بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، در هفت گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی و ۲۴۷ کدرشته امتحانی در صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ و در یک نوبت در ۱۱۰ شهرستان مختلف کشور و ۱۵۷ حوزه امتحانی اصلی و ۵۵۷ حوزه امتحانی فرعی برگزار خواهد شد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در مورد آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ و همچنین مرحله نخستین بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی - دانشجویی کشور، نیز گفت: این آزمون در شش گروه آموزشی، ۱۳۴ کدرشته امتحانی در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه در ۱۱۲ شهرستان مختلف کشور، ۱۹۸ محل حوزه‌های امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و ۷۷۷ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: برای داوطلبان شهرستان زلزله‌زده خوی نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده تا در شهرستان خود آزمون دهند و داوطلبان شهرستان‌های ماکو و سلماس هم که قبلاً مرکز حوزه امتحانی آنان در شهرستان خوی تعیین شده بود به عنوان دو حوزه جداگانه به حوزه‌های برگزاری اضافه شده تا با آرامش بیشتری در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند.

نظر شما